اخبار
1399/6/18 سه‌شنبه
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور:
انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور منطقه ای شد/ آزمون های پایان ترم مجازی است

.

دکتر مرتضی محسنی در خصوص نحوه ارائه دروس و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور در نیمسال تحصیلی جاری گفت: نحوه ارائه دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داخل کشور، به صورت استانی و منطقه ای خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دروس عملی و دروس دوره دکتری توسط مراکز ودر خارج از کشور توسط دفاتر نمایندگی مراکز بین الملل ارائه می شود، اظهار داشت: شیوه جدید انتخاب واحد و ارائه دروس ویژه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داخل کشور است.
وی افزود: در این شیوه، دانشگاه پیام نور در هر استان موظف به ارائه کل دروس دانشجو است فقط در مواردی که تعداد دانشجویان در هر درس به حدنصاب نرسد، درس مذکور به صورت منطقه ای ارائه می شود تا از امکانات استانهای مجاور استفاده شود.


امکان مهمانی در نیمسال اول 99-1400
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از امکان مهمانی در ترم جاری خبر دادو  گفت: با وجود ارائه کلیه خدمات آموزشی به صورت الکترونیکی، امکان مهمانی در دانشگاه پیام نور به دلیل ارائه دروس عملی وجود دارد.
دکتر محسنی همچنین در خصوص فعالیت 5308مرکز دانشگاه پیام نور که از سال های گذشته و از دوره پیش از شیوع بیماری کرونا، دروس را در مقطع کارشناسی ارشد به صورت قطبی و الکترونیکی ارائه می داد، گفت: 14 قطب در این مرکز تعریف شده  که هر قطب متولی چند رشته خاص است و از زمان قبل از شیوع کرونا تاکنون، خدمات آموزش الکترونیکی این مرکز زیر نظر دفتر آموزش های آزاد دانشگاه ارائه می شد .
وی افزود: در حال حاضر که کلیه دروس دانشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت دانشجویان به صورت الکترونیکی ارائه می شود، ارائه دروس در این مرکز متوقف شده و امکان انتخاب واحد برای همه دانشجویان این دانشگاه به صورت سراسری و به صورت استانی و منطقه ای صورت می گیرد.

صدور مجوز انتخاب واحد استانی و منطقه ای توسط مراکز محل تحصیل دانشجو
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور درخصوص برخی مشکلات صدور مجوز دانشجویان در انتخاب واحد استانی و منطقه ای اظهار داشت: در روش انتخاب واحد استانی و منطقه ای هیچ منعی برای دانشجویان ایجاد نشده است . در وهله اول تمامی دروس دانشجویان در استان محل تحصیل دانشجو ارائه خواهد شد و در صورت عدم حد نصاب تشکیل کلاس ها دروس به صورت منطقه ای ارائه می شود که مجوز این انتخاب نیز توسط مراکز صادر خواهد شد.
وی یادآور شد: از آنجا که انتخاب واحد در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار به صورت منطقه ای و استانی ارائه شده است ممکن است با اشکالاتی روبه رو باشد که دانشجویان عزیز باید با مراکز خود برای حل مشکلات تماس حاصل نمایند.
دکتر محسنی گفت: آزمون های پایان نیمسال دانشگاه پیام نور به صورت مجازی برگزار خواهد شد و جزئیات نحوه برگزاری آزمون از طریق پرتال دانشگاه به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر