فرهنگی
1402/12/19 شنبه
رئیس دانشگاه پیام‌نور در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان:
باشگاه‌های مهارتی و خانه‌های خلاق در دانشگاه پیام‌نور راه‌اندازی می‌شود

.

New Page 1

 رئیس دانشگاه پیام نور بخشی از اهداف این دانشگاه را ایجاد باشگاه‌های مهارتی، خانه‌های خلاق و مراکز رشد عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی دکتر ابراهیم تقی‌زاده در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین  جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور که در  شیراز برگزار شد، با تاکید بر اینکه پیام نور یک دانشگاه ارزشی و فرهنگی است، گفت: ما صرفاً یک دانشگاه ترکیبی هستیم که از شیوه‌های مختلف آموزشی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اهداف این دانشگاه گفت: ایجاد باشگاه‌های مهارتی، خانه‌های خلاق و مراکز رشد، بخشی از اهداف این دانشگاه است که در دستور کار قرار گرفته دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور بیان کرد: در دروس عملی، آزمایشگاه و دکتری کلاس‌ها تماماً حضوری برگزار می‌شود و آزمون‌هایی که به سبک کنکور انجام می‌شود درصد پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی را بالا برده و موقعیت دانشجویان پیام نور در آزمون استخدامی را بیشتر می‌کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه 370000 دانشجو در ۳۶۰ واحد دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند، گفت: حدود ۱۱ هزار استاد حق‌التدریس و 3500 هیئت علمی در دانشگاه‌های پیام نور مشغول فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور افزود: به اذعان تمام مسئولین، بسیج دانشجویی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور، نقش محوری را در استان‌ها و شهرستان‌های کشور ایفا می‌کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: جشنواره‌های قرآنی می‌تواند بهانه‌ای برای گرد هم بودن فراهم کند تا در آیات قرآن کریم، تدبر و تامل کنیم و با عمل به آیات کتاب خدا، الگوسازی و پس از آن تغییر سبک زندگی را در جامعه مشاهده کنیم.
وی اظهار کرد: نبرد زندگی را کسانی نمی‌برند که قوی‌تر و سریع‌تر هستند بلکه کسانی در این نبرد برنده می‌شوند که به توانمندی و اراده خودشان متکی‌ هستند.

همچنین در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در ابتدای این مراسم به بیان ثمرات ارتباط با قرآن در جامعه گفت: جوانان با استفاده از قرآن کار فرهنگی جهادی کنند.

حجت‌الاسلام سید محمود نبوی افزود: از وظایف جوانان قرآنی در دانشگاه‌ها این است که به ترویج آن بپردازند و قرآن از مهجور ماندن خارج کنند.

وی تاکید کرد: ارتباط با قرآن بویژه برای جوانان باید همواره باشد و این ارتباط رهاوردهای بسیاری هم برای آنها دارد و نورانیت را به ارمغان می‌آورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: قرائت قرآن تعظیم شعایر اسلام و اعلام موجودیت اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی  همچنین ضمن تاکید بر برگزاری چنین رویدادهایی افزود: این جلسات بسیار برکت داشته و باید با وضو وارد چنین جلسه هایی شد. 

معاون فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور نیز دراین مراسم اظهار داشت: در بیست و هفتمین جشنواره قرآن وعترت که دراستان فارس برگزار شد شش هزار و ۵۹۸ اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده که در بخش معارفی دوهزار و ۲۶۸ اثر شامل احکام تفسیر، سیره معصومین و معارف مربوط به نماز  می‌باشد.
وی افزود:دربخش آوایی هزار و۱۹۶ نفر شامل رشته حفظ ، دعاخوانی، قرآن و مداحی شامل شده است. 

دکتر مهدی محمدی ادامه داد:در بخش نو آفرینی ۱۹۴ اثر در بخش هنری هزار و ۴۷۹ اثر، دربخش پژوهشی ۲۷۲ اثر، در بخش صحیفه سجادیه ۶۰۰ اثر در و در بخش فناوری ۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد. 

دکتر محمدی در پایان سخنان خود به بیست هشتمین جشنواره قرآن و عترت که در سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد و  از میزبانی استان کرمان برای جشنواره آتی خبر داد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر