فرهنگی
1400/3/20 پنجشنبه
دانشگاه پیام نور پیشرو در فعالیتهای قرآنی
هیات اندیشه ورز فعالیت های قرآنی دانشگاههای استان کرمان به میزبانی دانشگاه پیام نور تشکیل شد .

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های قرآنی در راستای تدوین سند جامع فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های کرمان، متشکل‌ از هیئتی از دانشگاه پیام‌نور مرکز کرمان و هیئتی از جهاددانشگاهی استان کرمان تشکیل شد. با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع قرآن و عترت در  دانشگاه‌ها هدف از تشکیل این هیئت، برنامه‌ریزی و زمینه سازی برای تدوین سند جامع فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های استان کرمان است.

حجت‌الاسلام محمدعلی پورمحی‌آبادی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور و دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه نبود یک طرح جامع قرآنی در استان کرمان که بتوان به صورت مشترک و هماهنگ در دانشگاه‌های استان اجرا شود احساس می‌شود؛ گفت: در دانشگاه‌های استان کرمان این ظرفیت وجود دارد که چنین طرحی انجام شود.

نجمه موسی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند «فرهنگ اساس کار ملت است»، گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در همه‌ عرصه‌ها و کارها باید یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد. جهاددانشگاهی نیز فعالیت‌های فرهنگی خود را با توجه به نیاز و ذائقه دانشجو در ۸ شاخه تقسیم‌بندی کرده است.

گفتنی است، شناخت نیاز‌ها و مشکلات قرآنی دانشجویان جهت برنامه‌ریزی برای رفع این نیاز‌ها، برنامه‌ریزی برای آموزش مدرسان قرآنی، برنامه‌ریزی برای تدوین طرح‌های قرآنی دانشجویی، ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایی برای گرایش بیشتر دانشجویان به برنامه‌های قرآنی، به کارگیری خلاقیت و روش‌های نوآورانه در بحث‌های قرآن و عترت از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر