مراکز و واحدها
1400/9/6 شنبه
نشست بصیرتی استکبار ستیزی ودشمن شناسی
ریگان/ نشست بصیرتی استکبار ستیزی و دشمن شناسی با حضور حجه الاسلام والمسلمین محمدی مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ریگان در واحدریگان برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه واحد ریگان، نشست بصیرتی با حضور دانشجویان بسیجی  برگزار شد

 در این نشست زید ابادی رئیس دانشگاه واحد ریگان ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت : انقلابی گری و روحیه استکبار ستیزی را از شاخصه های دانشجو دانست و اظهار داشت: دانشجو در کنار تعلم، تهذب، انقلابی گری و التزام به آرمان های انقلاب اسلامی باید تلاش کنند روحیه استکبار ستیزی، ولایتمداری، ایثار، فداکاری و پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی بخصوص در شرایط فعلی میهن عزیزمان که مستکبران توطئه های گوناگون بخصوص مساله فرهنگی، اسلام ستیزی و نابودی انقلاب اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است طراحی می کنند را در وجود خود تقویت کنند چرا که این مهم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و قطعا دانشجویان بسیجی باید بیش از پیش در این زمینه حساس باشند. اولین قدم در بصیرت را دشمن شناسی دانست و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از راههای مختلف از جمله جنگ فرهنگی، تضعیف روحیه جهادی، ورود به مباحث عفاف ، حجاب و...قصد ضربه زدن به این نظام مقدس را دارند که لازم است شناخت دشمن و تقویت روحیه جهادی توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

درادامه حجه الاسلام والمسلمین محمدی مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ریگان در تفسیر معنی استکبار و استکبارستیزی گفت: آدم مستکبر، گروه مستکبر و دولت مستکبر یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسان‌ها و ملتهای دیگر دارد و برای حفظ منافع خود در همه کارهای آنها دخالت می‌کند، حق تحمیل بر ملت‌ها را برای خود قائل است و خود را ملزم به پاسخگویی برای هیچکس نمی‌داند. این معنی کامل مستکبر و استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: نقطه مقابل این جبههٔ ظلم و ستمگر، گروهی هستند که با استکبار مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کسی داشته‌های آنها را نادیده بگیرد و خواسته‌های خود را بر آنان تحمیل کند.

وی افزود: در شرایط کنونی مردم بخصوص قشر تحصیل کرده آگاه باشند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت کرده نگذارند خون شهیدان پایمال شود.

ایشان یکی از وظایف اصلی بسیج را فعالیت های فرهنگی دانست و عنوان کرد: همه بسیجیان بخصوص دانشجویان بسیجی باید در مراکزی مانند دانشگاه ها، مدارس، مساجدو غیره حضور داشته باشند و به انجام فعالیت های فرهنگی اقدام به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

علاوه بر این اقدام زبانی و قلمی به این فریضه در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب از طریق فضای مجازی وارد میدان شده و القای شبهات و با سم پاشی علیه انقلاب اسلامی قصد جدا کردن نسل جوان و نوجوان از فرهنگ اسلام را دارند از این رو فعالیت بسیج مسلما کارساز و خنثی کننده این توطئه دشمنان خواهد بود.
در پایان این نشست جلسه حلقه صالحین با موضوعات روز برگزار شد وبه سئوالات دانشجویان پاسخ داده شد.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر