اداری مالی
1401/12/24 چهارشنبه
رییس دانشگاه پیام نور در جمع اعضای هیأت علمی استان هرمزگان:
استقلال دانشگاه پیام نور باید صیانت شود/ ایجاد رشته های جدید کاربردی را به استان ها می سپاریم

.

New Page 1

رییس دانشگاه پیام نور: سعی ما بر این است که دانشگاههای استانی را در ایجاد رشته های جدید همراهی و کمک کنیم و از سوی دیگر در حوزه نیروی انسانی نیز تصمیم گرفته شده که اساتید دانشگاه را در دیگر دانشگاهها به عنوان عضو هیأت علمی منتقل کنیم و با هیأت های امنای دانشگاهها نیز صحبت می شود تا این فرآیند را تسهیل کنند.

ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نورصبح امروز در جمع اعضای هیأت علمی این دانشگاه در هرمزگان اظهار کرد: شرایط مالی دانشگاه متفاوت از گذشته است و همه سخت در تلاشیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی با بیان این که ما در زمانی 1.2 میلیون دانشجو داشتیم اما اکنون حدود 360 هزار دانشجو داریم و نسبت تعداد دانشجو به اعضای هیأت علمی در برخی رشته ها قابل قبول نیست، افزود: پایه بودجه دانشگاه پیام نور از گذشته پایین بوده و میزان شهریه ای که از دانشجویان اخذ می شود نیز فاصله بسیاری نسبت به دیگر دانشگاهها دارد، لذا مواجه با کسری بودجه هستیم.

دکتر تقی زاده عنوان داشت: در تلاشیم تا بودجه دانشگاه را در سال جدید به 4 هزار میلیارد تومان برسانیم و این در حالی است که در حال حاضر بودجه دانشگاه 2200 میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد رشته های پر مخاطب و کاربردی و ایجاد رشته های میان رشته ای، خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که دانشگاههای استانی را در ایجاد رشته های جدید همراهی و کمک کنیم و از سوی دیگر در حوزه نیروی انسانی نیز تصمیم گرفته شده که اساتید دانشگاه را در دیگر دانشگاهها به عنوان عضو هیأت علمی منتقل کنیم و با هیأت های امنای دانشگاهها نیز صحبت می شود تا این فرآیند را تسهیل کنند.

تقی زاده گفت: نگرانی در بخش کارمندی نداریم و بسیاری از کارمندان ما نیز که به سنین بازنشستگی رسیده اند که اقدامات لازم در زمینه ارائه خدمات مرتبط به درستی انجام شود.
 

رییس دانشگاه پیام نور از دکتر منصور فرهادی رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان به عنوان نیرویی توانمند یاد کرد و عنوان داشت: در زمان معرفی روسای چند واحد دانشگاهی پیام نور به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ایشان در اولویت معرفی بودند.

وی برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های استخدامی و توسعه تجارت الکترونیک را از جمله تفاهم نامه علمی امضا شده در این مدت یاد کرد و بیان داشت: برای دیپلماسی علمی نیز برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا بتوانیم در واحدهای بین الملل نیز پذیرش دانشجویان خارجی را داشته باشیم و رشته های بسیار خوبی نیز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مناطق آزاد نیز راه اندازی شده که در حال ثبت نام است.

تقی زاده ادامه داد: تعداد کلاس های مجازی و حضوری را نیز باید افزایش دهیم و افزایش کلاس ها تا 12 جلسه سبب تکمیل موظفی اساتید خواهد شد و دانشجو را نیز برای آینده آماده تر می کند.

وی بر حفظ استقلال دانشگاه پیام نور نیز تأکید و انجام مأموریت ارتقای علمی جامعه در مناطق محروم و مرزی را نیز یادآور شد و گفت: این نقش آفرینی گسترده در کشور با استقلال و حفظ این سازمان صیانت می شود و همه تأکید و تلاش ما نیز پیگیری در این زمینه و دفاع از خانواده بزرگ پیام نور کشور است.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر