پژوهش
1400/9/16 سه‌شنبه
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه:
تحقیق و پژوهش باید کاربردی، مسئله محور و ناظر به حل مشکلات کشور و دانشگاه باشد.

.

New Page 1

دکتر ابراهیمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، که به صورت ارتباط تصویری، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان سخن می گفت به تشریح برنامه های دانشگاه در حوزه فناوری و پژوهش پرداخت و افزود : دستیابی به جایگاه برتر در منطقه و حل مشکلات جاری کشور در بخش های مختلف، بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیرنیست.

ایشان به رویکردها جدید دانشگاه پیام نور در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: شبکه سازی محققین دانشگاه و شناسایی نخبگان در حوزه های مختلف نظیر: جغرافیای روستایی، هیدروشیمی و ...، شناخت مسائل و مشکلات اصلی کشور و تلاش برای رفع آنها با استفاده از شبکه نخبگانی ایجاد شده، هدایت هزینه های پژوهشی به سمت و سوی پژوهش های کاربردی و برآوردن نیازهای دانشگاه، از مهمترین برنامه های این معاونت هستند و در همین راستا پرداخت هزینه های پژوهشی نظیر :گرنت اعضای علمی، پاداش مقاله و ... منوط به کاربردی بودن و رفع مشکلات و نیازهای جامعه و دانشگاه خواهد بود.

ایشان استان کرمان را پیشتاز در حوزه آموزش و پژوهش توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های محلی این استان نظیر: وجود معادن مس و آهن می تواند گامی مهم در زمینه تجاری سازی و محصول محور بودن پژوهش های اعضای علمی باشد.   

همچنین درابتدای این مراسم دکتر علیرضا محدثی زرندی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گزارشی از وضعیت علمی و پژوهشی این استان ارائه کرد وگفت: انتشار 150 مقاله  ISIو ISC، 156 مقاله علمی پژوهشی، شرکت در 164 همایش، چاپ20 کتاب، اجرای 45 طرح پژوهشی و ارائه 647 پایان نامه ارشد و دکتری، بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

ایشان انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان و مستقر شدن 20 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه و پیوستن آزمایشگاههای مراکز کرمان، رفسنجان، بم و سیرجان به شبکه راهبردی آزمایشگاههای کشور را زمینه مناسبی برای فعالیت پژوهشی اعضای هیات علمی توصیف کرد و ادامه داد:انتظار می رود اعضای هیات علمی دانشگاه بیش از گذشته از ظرفیت های ایجاد شده استفاده نموده و فعالیت های پژوهشی دانشگاه را توسعه دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان، افتتاح مرکز رشد واحد شهربابک و انعقاد تفاهم نامه با شکرت مس این شهرستان، تاسیس پژوهشکده فناوری های نوین در بیوژئوشیمی را از مهمترین طرح های حوزه پژوهش دانشگاه دانست که به زودی به مرحله اجرایی رسیده و آغاز به کار می نمایند.

لازم به ذکراست، حجه الاسلام پور محی آبادی مسئول نهاد مقام معظم رهبری نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت روز داشجو و هفته پژوهش، بر لزوم به کارگیری و جهت دهی پژوهش های دانشگاهی در راستای نهادینه شدن اخلاق و معنویت در میان نسل جوان تاکید کرد.

گفتنی است در این مراسم، از دکتر سید ضیا محمدی، دکتر طاهره روحانی، دکتر محمد منتظری، دکتر نسیم سعید، دکتر فرامرز سهرابی و عباس بادیه نشین به عنوان اعضای علمی برتر پژوهشگر و دکتر محبوبه اسدی کارمند پژوهشگر برتر و  فریده موسی زاده دانش آموخته برتر مقطع دکتری تجلیل شد.






 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر