پژوهش
1398/7/3 چهارشنبه
در راستای افزایش ارتباط صنعت با دانشگاه صورت گرفت:
بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه از کارخانه نورد جهان فولاد بردسیر

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جمعی از اعضاء هیات علمی دانشگاه از کارخانه 500 هزار تنی نورد فولاد بردسیر بازدید نمودند. این بازدید جزء سلسله بازدیدهای اعضای علمی دانشگاه از مراکز صنعتی صورت می گیرد 
 که به همت اداره کارآفرینی و ارتباط با صنعت استان و با پیگیری های خانم دکتر رضا قلی رئیس واحد بردسیر صورت گرفت.
در این بازدید مهندس فخریان، مدیر بخش نورد شرکت جهان فولاد بردسیر در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور دانشگاهیان در این مرکز صنعتی، خواستار تقویت ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه شد. 
وی سرمایه گذاری 300 هزار میلیارد ریال در صنعت فولاد استان کرمان را یک جهش در صنعت استان خواند و گفت : انتظار آن است که دانشگاههای استان پا به پای جهش صنعتی حرکت نمایند و به لحاظ علمی به تقویت این صنعت کمک نمایند.
ایشان ادامه داد: کارخانه نورد فولاد بردسیر علیرغم وجود تحریم ها توانسته استاندارد های روز دنیا را در تولید  کسب نماید و محصول با کیفیت به بازار عرضه کند.
وی ایجاد صنایع جانبی در کنار این کارخانه را  موجب رشد چشمگیر در اشتغال عنوان کرد و نقش دانشگاهیان در ارائه طرح های کم هزینه برای شکل گیری واحدهای تولیدی کم هزینه را ضروری عنوان کرد.
  در این بازدید خانم دکتر رضا قلی رئیس واحد بردسیر، از مدیران شرکت جهان فولاد که همواره یاریگر دانشگاه بوده اند تشکر کرد و گفت:هدف از برگزاری این برنامه ها ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه و شناسایی زمینه های همکاری دانشگاه با محیط های صنعتی و تولیدی است.

ایشان به فرصت های مطالعاتی اساتید در صنعت اشاره کرد و ادامه داد:این قبیل بازدید ها می تواند کمک موثری به شناخت طرح ها پژوهشی اساتید نماید و در نهایت حل مشکلات صنعت با دانشگاه را به دنبال داشته باشد 
گفتنی است کرخانه فولاد بردسیر در سال 95با ظرفیت 500 هزار تن در سال به بهره برداری رسیده و در این کارخانه شمش تولیدی کارخانجات جهان فولاد  سیرجان به انواع میلگرد تبدیل می شود و 200 نفر در این کارخانه مشغول به کار می باشند.





 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر