همایش ها
1400/4/28 دوشنبه
دانشگاه پیام نور استان کرمان میزبان سومین جشنواره بین المللی شعر آئینی نور
سومین جشنواره بین المللی شعر آئینی نور سوم بهمن ماه امسال، به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار می شود

.

New Page 1

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاح دبیرخانه این جشنواره در کرمان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور هیات رئیسه دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در سخنانی به تبیین جایگاه شعر آئینی در ادبیات کشور پرداخت و گفت در طول تاریخ، شاعران آئینی همواره نقش بی بدیلی در پیشبرد اهداف عالی اسلام داشته اند و نزد اهل بیت نیز از جایگاه ممتازی برخوردار بوده اند و خوشبختانه با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این روند دچار تحول شده و امیدواریم این جشنواره بتواند گامی موثر در تقویت جایگاه شعر آئینی در کشور بردارد.

ایشان به سوابق برگزاری جشنواره شعر آیینی اشاره کرد و افزود :پس از برگزاری موفق اولین و دومین دوره این جشنواره در سالهای  94 و 97 بار دیگر میزبان شاعران دانشگاهی کشور در دیار کریمان خواهیم بود، ضمن اینکه در این دوره علاوه بر شرکت شعرای دانشگاههای وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی، زمینه همکاری و شرکت شعرای مراکز بین الملل دانشگاه پیام نور نیز فراهم شده است.

 ایشان ادامه داد: بخش ویژه ای به عنوان شعر مقاومت با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به جشنواره سوم اضافه شده و مراسم اختتامیه نیز در ایام سالگرد شهادت، این شهید والامقام برگزار خواهد شد  و انتظار می رود شعرای گرانقدر اهتمام ویژه ای به این بخش داشته و یاد و خاطره سردار دلها را با اشعار ناب و گرانمایه بیش از گذشته زنده نگه دارند.

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند تا 15 آبان ماه سال جاری آثار خود را از طریق سایت:  conference.pnu.ac.ir/kerman-poem3 ارسال نموده و آخرین اخبار جشنواره نیز از طریق سایت kerman.pnu.ac.ir  و در فضای مجازی به آدرس:@kermanpeom3  قابل دریافت می باشد.

لازم به ذکر است ، هر شرکت کننده می تواند حداکثر ٣ اثر به دبیر خانه ارسال نمایند و  که گزیده آثار منتخب جشنواره در قالب مجموعه ای چاپ و منتشر خواهد شد.





 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر