برگزیده ها
1403/2/30 یکشنبه
با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:
مراسم تکریم و تجلیل از دختران شهداء شهر کرمان برگزارشد

.

New Page 1

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کرمان، به میمنت دهه کرامت و ایام موفورالسرور میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، اولین آیین تکریم از 50 دختر فرزند شهیدان امنیت، حادثه تروریستی گلزار شهداء و مدافع حرم با حضور حجه الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجه الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری، دکتر طبرسی مدیر کل حوزه استاندار، سردار فرشید فرماندهی انتظامی استان، خانم دکتر فاطمه معین الدینی رئیس دانشگاه پیام نورکرمان، سایر مسئولین استانی و خانواده های معزز شهیدان در سالن 9 دی دانشگاه پیام نور کرمان برگزار شد.

آغازی متفاوت در مراسم رسمی  

مراسم تکریم دختران شهدا با ورود پرچم متبرک حرم رضوی توسط خادمان آستان آن حضرت و ادای احترام مسئولین و خانواده های شهداء به این پرچم امروز آغاز شد و و فضای جلسه متبرک به نام حضرت رضا علیه السلام گردید.

در این مراسم،حجه الاسلام علیدادی سلیمانی در سخنانی، با استناد به آیات کریمه قرآن کریم و روایات اهل بیت بیان داشت: انسانها چه زن و چه مرد در دستیابی به کمالات عالی انسانی تفاوتی ندارند و نمونه الگوهای موفق زن در طول تاریخ وجود داشته است.
ایشان از حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت معصومه علیها سلام الله، به عنوان سه دختر که در تاریخ مورد تکریم و تجلیل هستند یاد نمود و افزود :حقیقتا این سه زن نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز الگو ی شایسته ای هستند.
نماینده ولی فقیه در استان، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، این بانوی با کرامت را تجلی برکت الهی ذکر کرد و افزود: به یمن این بانوی با کرامت شهر مقدس قم کانون فقه و اجتهاد گردید و امام عظیم الشان ما از این کانون تاریخ ساز شد و انقلاب او به انسان و انسانیت معنا و مفهوم داد.
امام جمعه کرمان، تجلیل از دختران شهید در دهه کرامت را امری لازم و ضروری خواند و افزود:دختران شهیدی که پدر یا مادر آنها آسمانی شدند و امروز مدال افتخار بر نصیب فرزندان آنها نصب شده و به عنون الگویی شایسته برای نسل جوان ما هستند.



حجه الاسلام صغیرا مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه، در این مراسم ، آموزه های دین مبین اسلام را نجات دهنده و رشد دهنده زنان و دختران ذکر کرد و افزود:در زمانی که اعراب جاهلی دختران را زنده به گور می کردن، نبی مکرم اسلام دست دختر خویش را می بوسید و او را جان پدر خطاب می کرد و این نشانه اهمیت فوق العاده اسلام به دختران و زنان جامعه است.


خانم دکتر فاطمه معین الدینی، رئیس دانشگاه پیام نور استان در مراسم تکریم و تجلیل از 50 دختر شهید شهر کرمان، ضمن خوشامدگویی به فرزندان شهداء، بر حفظ و حراست از راه شهیدان تاکید کرد و ادامه داد: تجلیل از این عزیزان افتخاری بزرگ است که به همت دانشگاه پیام نور و بنیاد شهید انجام شده و ما مفتخریم که دانشگاه پیام نور با قدوم فرزندان عزیز شهداء نورانی و متبرک شده است


حجه الاسلام حمیدی رئیس دادگستری و نماینده عالی قوه قضاییه در استان در مراسم تکریم از دختران شهدا شهر کرمان  به جایگاه ویژه و والای زن در اسلام اشاره کرد و افزود:خداوند متعال با میلاد مبارک دخت نبی مکرم اسلام ، او را کوثر خطاب نمود و اینگونه همه خوبی های عالم را یکجا به پیامبرش هدیه داد و این تعابیر در مورد هیچ حادثه دیگری خطاب به رسول اکرم (ص) ابراز نشده است.
ایشان تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه زن در جامعه به بهانه حقوق زنان و آزادی را یکی دروغ های نظام سلطه برای سوء استفاده از مسئله زن عنوان کرد و افزود:آنچه امروز در جوامع غربی دیده می شود،تبدیل شدن زن به کالا و ابزاری برای سوء استفاده مردان هوس باز است، در حالیکه در اسلام محور خانواده و جامعه اسلامی، زن مومن و پاکدامن است.


در این مراسم،  کیک تولد ۴۰ کیلویی برش داده شد و بین فرزندان و خانواده ها شهداء توزیع گردید و تندیس افتخار و هدایایی به رسم یادبود به دختران شهداء تقدیم شد تا یادی باشد از پدران و مادرانی که سال قبل برای دختر دلبندشان تولد گرفتند و امسال آسمانی شدند و جایشان به ظاهر در بین ما خالی است



رونمایی نمادین از نامگذاری ساختمان کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی با حضور حجةالاسلام حمیدی نماینده عالی قضا در استان و سایر مسولین استانی از دیگر برنامه های رسمی این مراسم بود.


 اجرای گروه سرود مهر وطن کرمان به سرپرستی دکتر نکویی که از افتخارات هنری استان کرمان می باشند، شعر خوانی توسط شاعره کرمانی سرکار خانم مظهری صفات، روایتگری سردار حسنی سعدی و نورافشانی از دیگر برنامه های این مراسم بود





وپایان بخش مراسم تقدیم تندیس افتخار و هدایایی به رسم یادبود به دختران شهداء بود



 
 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر