برگزیده ها
1402/8/17 چهارشنبه
دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور:
امکان تجمیع یا ادغام دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

.

New Page 1

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور درهمایش مدیران استانی اداری و مالی دانشگاه که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، به تلاش گسترده مجموعه مدیریتی سازمان مرکزی و روسای استانها در ماه‌های اخیر برای حفظ موجودیت دانشگاه اشاره کرد و افزود:با همه هجمه ای که در ماه‌های اخیر علیه دانشگاه از سوی مافیای آموزش عالی خصوصی تحت عنوان ساماندهی رشته و مراکز آموزش عالی کشور انجام شد، اقبال خوبی به دانشگاه پیام نور از سوی داوطلبین انجام شد و 151 هزار نفر پذیرفته شده اولیه داشتیم که بیش از 50 درصد آنها در دانشگاه ثبت نام نمودند که دستاوردی مهم است.

ایشان به موفقیت های علمی دانشگاه در میان رتبه بندی های مطرح جهانی پرداخت و افزود: دانشگاه پیام نور در نظام علمی اومتریک رتبه 777 و در رتبه بندی تایمز تبه 1500 داریم که تلاش می شود این رتبه به زیر 1000 رسانیده شود.

وی ادامه داد:اعلام این پیشرفت ها در تثبیت دانشگاه بسیار موثر است و ما را کمک می کند تا دست برتر را در رایزنی ها داشته باشیم.

دکتر تقی زاده به برخی نظرات غیر کارشناسی پیرامون دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: با توجه به ماهیت متفاوت دانشگاه‌های کشور، امکان تجمیع و ادغام دانشگاه پیام نور وجود ندارد و به علاوه اینکه بیان شده پیام نور صرفا باید مجازی باشد، این هم قابل قبول نیست و بخش مجازی صرفا یکی از ابزارهای دانشگاه جهت تسهیل شرایط تحصیل خواهد بود نه اینکه همه فعالیت های آموزشی دانشگاه صرفا مجازی شوند.

ایشان بر تلاش برای جذب بودجه های اختصاصی و کاهش وابستگی به بودجه دولتی تاکید کرد و ادامه داد: افزایش شهریه ای که امسال وجود داشته در مقایسه باسایر دانشگاه‌ها بسیار کمتر است و باید اقناع لازم با اطلاع رسانی مناسب به دانشجویان و خانواده ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور به بیان برخی دغدغه های همکاران اداری اشاره کرد و افزود: در بخش همکاران اداری به یک وضعیت پایدار رسیده ایم و دغدغه جدی در این بخش وجد ندارد ضمن آنکه تلاش برای تبدیل وضعیت پرسنل اداری در حال انجام می باشد.
ایشان بر استفاده از اراضی دانشگاه برای قانون جهش مسکن تاکید کرد و ادامه داد: راه حل های قانونی برای این مسئله وجود دارد و پیگیری های لازم در این خصوص نیز صورت خواهد گرفت.

اجرای پرده خوانی با محوریت زندگی حاج قاسم و اجرای گروه تواشیح پیامبر اعظم با 5 زبان زنده دنیا از دیگر برنامه های این مراسم بود


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر