برگزیده ها
1402/6/6 دوشنبه
طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس:
اعلام حمایت 175 نماینده مجلس از تقویت دانشگاه پیام نور

.

New Page 1

175 نماینده مجلس در نامه ‎ای به ریاست مجلس شورای اسلامی از موجودیت، استقلال و تقویت همه جانبه‎ دانشگاه پیام نور در برنامه هفتم توسعه اعلام حمایت کردند.

به گزارش روابط عمومی، ۱۷۵ نماینده مجلس در نامه‌‎ای به ریاست مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت همه جانبه‌ دانشگاه پیام نور به عنوان پرچمدار توسعه عدالت آموزشی در برنامه هفتم توسعه شدند.

نمایندگان مجلس در این نامه بر ضرورت حذف تبصره ۳ ماده ۹۵ پیش‎نویس لایحه برنامه هفتم توسعه که زمینه ‎‌‌ساز تضعیف این دانشگاه مردمی می‎شود، تأکید کردند.

متن نامه‌ی ۱۷۵ نماینده مجلس در حمایت قاطع از دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
به منظور حفظ جایگاه دانشگاه پیام ‌نور به عنوان دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی و تنها دانشگاه دارای نظام آموزش باز، از راه دور و ترکیبی جمهوری اسلامی ایران و حفظ کارکردهای آن در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور منطبق با سیاست‌های کلی نظام و در راستای قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب جلسه مورخ دهم بهمن‌ماه سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی خواهشمند است به منظور خروج تبصره ۳ ماده ۹۵ از پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه درباره دانشگاه پیام‌نور که موجب تضعیف جایگاه این دانشگاه می‌شود، دستور اقدام مقتضی فرمایید.
بدیهی است دانشگاه پیام‌ نور به عنوان یک دانشگاه دولتی، همگام با اهداف وزارت عتف در کنار سایر دانشگاه‌های کشور و در قالب ماده ۹۵ پیش‎نویس برنامه هفتم، همکاری خود را در راستای آمایش و مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و نظام استقرار آمایش وزارت عتف استمرار خواهد بخشید. »

مجتبی سلطانی احمدی معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور اعلام کرد: میزان حمایت قاطع نمایندگان محترم از دانشگاه مردمی دانشگاه پیام نور حدود ۲۵۰ نماینده بود که این معاونت به دلیل تعطیلی مجلس و حضور نمایندگان در سفر اربعین یا حضور در حوزه انتخابی موفق به دریافت امضا از ۱۷۵ نماینده شد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر