پژوهش
1398/7/18 پنجشنبه
افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه پیام نور در کرمان
نخستین مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه پیام نور کشور در کرمان به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مرکز با زیر بنای 1200 متر مربع و با حضور دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور، دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور در آیین افتتاح این مرکز رشد گفت: در این مرکز شتاب دهنده ها، شرکتهای استارتاپی، اولین مرکز رشد بانوان ایران و شرکتهای کارآفرینی تجمیع شدند و در فضای کار مشترک ایده های خود را در زمینه های اجتماعی، صنعتی و فرهنگی تبدیل به محصول و وارد بازار کار می نمایند.
زمانی افزود: در این مرکز  با جلوگیری از پراکنده کاری، مراکز رشدی که پیش از این با پارک علم و فناوری، دانشگاه پیام نور، استانداری و دانشگاه تحصیلات تکمیلی کار می کردند اکنون در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام نور در کنار هم جای گرفتند و از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه اولین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام نور کشور در کرمان ایجاد شده و قرار است این طرح در دیگر استانها نیز اجرا شود، تاکید کرد: با فضای ایجاد شده در این مرکز ایده ها تبدیل به محصول و سپس به بازار راه می یابند.
همچنین رئیس دانشگاه پیام نور همچنین در مصاحبه خود با خبرنگار خبر گزاری صدا و سیما گفت: بزودی یک میلیون دانش آموز مستعد برنامه نویسی برای حمایت زیر پوشش دانشگاه پیام نور می روند.
زمانی با بیان اینکه استفاده کودکان و دانش آموزان از برخی بازیهای رایانه ای که با مسائل فرهنگی ما در تضاد است یکی از دغدغه های خانواده ها شده گفت: دانشگاه پیام نور تلاش می کند دانش آموزان به جای اینکه وقت خود را صرف بازی بکنند با فکر خود بازی و انیمیشن تولید کنند.
وی افزود: اکنون به مربیان فراخوان داده شده تا آموزشهای لازم را در این زمینه ببینند و در مرحله بعد نیز به دانش آموزان فراخوان می دهیم و این دو قشر را به هم وصل می کنیم تا دانش آموزان در اوقات فراغت به کار کدنویسی و برنامه نویسی مشغول و در بین آنان استعدادها شناخته شوند و صنعت دیجیتال  در آینده رونق یابد.
در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فن آوری دانشگاه پیام نور در کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اقتصاد نفتی دیگر کارآیی برای کشور ندارد گفت: باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

پورابراهیمی افزود: اقتصاد دانش بنیان در حال به ثمر نشستن است و از آنجایی که استان کرمان ظرفیتهای کشاورزی، صنعتی و معدنی بالایی دارد اگر یک فضای علمی از این ظرفیتها حمایت کند می توان در این زمینه به تحولی چشمگیر دست یافت.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir