فرهنگی
1398/7/25 پنجشنبه
برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت «اربعین حسینی» در مرکز کرمان
مراسم عزاداری در آستانه اربعین حسینی با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، کارمندان در مرکز کرمان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ،در این مراسم حجت الاسلام پور محی آبادی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به تبیین برخی از فضایل امام حسین(ع) گفت: هر چیزی که با دستگاه اباعبدا...(ع) گره بخورد، دارای اجر و قرب الهی می شود.
وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) فرمودند:«حسین منی و انا من حسین، احب الله من احب حسینا، » ، «حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او است،تصریح کرد: حیات انسان به حسین(ع) گره خورده است و هر چیزی که به سید الشهدا (ع) گره بخورد حیات پیدا می کند.
مسئول دفتر نهادی رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اوج انقلاب  اسلامی تاسوعا وعاشورا است وانقلاب اسلامی با سید الشهدا(ع) گره خورد و انقلاب از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا الگو گرفت.
حجت الاسلام پور محی آبادی با بیان اینکه دفاع هم اگر با امام حسین گره بخورد در هرجای عالم باشد مقدس می شود ، افزود: دوران دفاع مقدس ما نیز پر است از خاطرات رزمندگانی که بانام  امام حسین (ع) و اهل بیت دل به صحنه نبرد می‌زدند و تنها هدف‌شان حفظ اسلام و راه امام حسین (ع) بود.
مسئول دفتر نهادی رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به حضور کشیش مسیحی در راهپیمایی اربعین حسینی افزود: در راهپیمایی اربعین حسینی برادری حیات پیدا کرده است وامت واحده در حال شکل گیری و راهپیمایی اربعین حسینی در حال جهانی شدن است، چون به امام حسین (ع)گره خورده است.
مسئول دفتر نهادی رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: در عصر حاضر تحول دل‌ها در اجتماع عظیم اربعین حسینی روی داده است.
حجت الاسلام پور محی آبادی با بیان اینکه مصیبت امام حسین (ع)عظیم است افزود: در راویات آمده است که آسمانها و زمین در مصیبت سید الشهدا(ع) گریه می کنند.
گفتنی است:دراین مراسم دکتر حسین رشیدی نژاد رئیس مرکز ،دکتر علیرضا نجف زاده معاون آموزشی- پژوهشی  و دکتر امین رستمی معاون اجرایی مرکز کرمان نیز حضور داشتند و این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و مداحی یکی از دانشجویان بسیجی همراه بود.
در پایان شرکت کنندگان مهمان سفره با برکت سید الشهدا بودند.

 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir