اخبار
1398/3/12 یکشنبه
در نشست هم اندیشی دانشگاهیان پیام نور مرکز رفسنجان با مسئولین این شهرستان مطرح شد:
از راه اندازی مقاطع جدید تحصیلات تکمیلی تا ایجاد نیروگاه خورشیدی در دانشگاه پیام نور رفسنجان
نشست هم اندیشی دانشگاهیان دانشگاه پیام نور رفسنجان با مجموعه مدیریت شهرستان رفسنجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این نشست هم اندیشی، با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان، امام جمعه رفسنجان، نماینده مردم رفسنجان و انار و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان در محل سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر 1600 دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان و حدود 400 دانشجو در مرکز کشکوئیه مشغول به تحصیل می باشند که سعی داریم ظرفیت واحد کشکوئیه را افزایش دهیم.
مهرابی گوهری از تلاش جهت ایجاد رشته محل های جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان یاد کرد و افزود: برای افزایش رشته های جدید نیاز به یکسری زیرساختها وجود دارد و در این راستا با انتقال 10 نفر از اعضای هئیت علمی از سایر مراکز به دانشگاه پیام نور رفسنجان موافقت شده و در حال طی فرایند اداری آن است.
وی بیان کرد: ایجاد مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های حقوق، روانشناسی در دانشگاه را در دستور کار قرار داده ایم.
وی یکی از اهداف پیش رو دانشگاه را حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و پژوهش محور عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا مرکز رشد و خلاقیت در دانشگاه بزودی راه اندازی می شود و دانشجویان در این مرکز طرحهای پژوهشی خود را ارائه دهند و مسئولین نیز از این طرحها حمایت کنند تا دانشجویان برای ادامه کار انگیزه داشته باشند.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان راه اندازی آزمایشگاه آب و خاک و گیاه و تجهیز و بروز رسانی مجموعه آزمایشگاههای دانشگاه را نیز از دیگر تلاشها در جهت اشتغالزایی و گسترش فعالیت های پژوهشی و کمک به توسعه شهرستان اعلام کرد.
مهرابی گوهری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه پیام نور رفسنجان جهت تحقیقات کشاورزی، خاطرنشان کرد: در حال مرکز رفسنجان دارای گلخانه و مرکز پرورش ماهی است و جا دارد توسعه یابند. قابل ذکر است مرکز رفسنجان بستر مناسبی برای ایجاد سایت پرورش گیاهان تزئینی و مرکز کشکوئیه بستری برای پرورش گیاهان دارویی است و نیاز است سرمایه گذار لازم را جذب کنیم تا با توجه به موقعیت منطقه این سایت را برای درآمدزایی بیشتر ایجاد کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان با اشاره به وجود 12 هکتار زمین حصارکشی شده متعلق به این دانشگاه، ابراز داشت: پیشنهاد شده با توجه به اینکه استان کرمان قطب انرژی خورشیدی در کشور می باشد، نیروگاه خورشیدی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه پیام نور به ظرفیت 6 مگابایت در این محل احداث شود که طرحهای آن را هم برای درآمدزایی و هم برای اشتغالزایی آماده کرده ایم.
مهرابی گوهری ضمن تشکر و قدردانی از شهردار و رییس و اعضای محترم شواری شهر، در خصوص رفع مسایل حقوقی فی مابین، بیان کرد: دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان ظرفیت خوبی در حوزه آموزش های آزاد دارد و همچنین تفاهم نامه برگزاری دوره های ضمن خدمت را برای کارکنان شهرداری رفسنجان با شهردار رفسنجان منعقد نموده است.
وی در پایان خواستار همکاری مسئولین برای رفع مشکلات حقوقی سند زمین دانشگاه شد.
در ادامه این نشست رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان ضمن تقدیر از اهتمام ویژه مسولین شهرستان رفسنجان و شهرکشکوییه به دانشگاه پیام نور، از زحمات آقای انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور قدردانی کرد.
دکتر علیرضا محدثی زرندی به عزم ویژه مدیران استانی و شهرستانی دانشگاه در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی و ارتباط با بخشهای صنعتی و کشاورزی اشاره کرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دانشگاهها در دنیا به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش رفته اند اما در کشور ما دانشگاهها نتوانسته اند با صنعت و کارآفرینی ارتباط بگیرند و از ظرفیتهای گسترده کشور به خوبی استفاده کنند که این امر، تعداد زیاد فارغ التحصیل بیکار در جامعه را به دنبال داشته است.
احمد محمدی انارکی تأکید کرد: امروز اگر بخواهیم توسعه کشور را داشته باشیم باید دانشگاه های کارآفرین و صنعتی را داشته باشیم و دانشگاههای ما به سمت کارآفرینی بروند.
وی بیان کرد: 7 هزار فرصت شغلی در استان کرمان وجود دارد که بخش زیادی از آنها دانشجویان فارغ التحصیل با رشته مرتبط وجود دارند اما کار بلد نیستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره دستاوردهای علمی کشور در چهل سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم ها امروزه در تولید علم جزو رتبه های برتر در دنیا هستیم که این مهم است و اگر بخواهیم می توانیم از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم.
محمدی انارکی ابراز داشت: ظرفیتهای فراوانی در کشور داریم و در برخی از محصولات کشاورزی رتبه اول در دنیا را داریم، که اگر دانشگاههای ما قوی نباشند قطعا به جایی نمی رسیم و امروز موفقیت در گرو علم است.
وی در این زمینه افزود: روشهای سنتی در کشاورزی جوابگو نیست و باید کشاورزی را به سمت علمی شدن پیش ببریم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ظرفیت مجتمع مس سرچشمه را امتیاز مغتنمی برای پیشرفت و توسعه شهرستان در حوزه های مختلف پژوهشی و کارآفرینی برشمرد و گفت: وجود معدن مس سرچشمه در شهرستان رفسنجان می تواند ظرفیتی برای دانشگاه های شهرستان باشد که نتیجه آن به سود مردم خواهد رسید.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir