فرهنگی
1398/4/18 سه‌شنبه
دومین جشنواره ملی شعر آیینی نور با معرفی برترین ها و رونمایی از کتاب آثار منتخب به پایان رسید.
دومین جشنواره شعر آیینی نور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار شد
رونمایی از کتاب وصف نور حاوی 112 اثر برگزیده منظوم /تجلیل از برترین های جشنواره
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دومین جشنواره شعر آیینی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان، با حضور دکتر محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان و رئیس جشنواره و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد .
پور ابراهیمی در این مراسم، بیان داشت: ابزار هنر در تمامی جوامع نقش مهمی را ایفا می‌کند و در جامعه اسلامی ما به دلیل ویژگی‌های بارزی که دارد قطعاً نقش آن از سایر جوامع بیشتر است و باید از کسانی که در عرصه هنر به ویژه کسانی که برای مفاهیم دینی و نهادینه کردن آن در جامعه تلاش می‌کنند قدردانی کرد.
ایشان ادامه داد:برگزاری این جشنواره بیانگر اهمیت حوزه هنر و مبانی انقلاب و حوزه دینی و اعتقادی جامعه است.
وی اضافه کرد: امروز موضوعات و مباحث فرهنگی و آئینی چه در تجلیل از جایگاه ائمه و حوزه‌ها و مباحث دینی مطرح شده و چه انقلاب اسلامی، برگرفته از تعالیم ائمه اطهار است که هر روز با شکوه بیشتری شاهد انجام آن در جامعه هستیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه نسبت به گذشته و تاریخ کهن ما این جایگاه کمرنگ‌تر شده است اما امروز شاهد دوباره متولد شدن و به جریان درآمدن هنر هستیم که امیدواریم بیش از گذشته مؤثر و اثر گذار باشد.
گفتنی است در ابتدای این مراسم، دکتر امین رستمی، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور با اشاره به برگزاری موفق اولین دوره جشنواره ملی شعر آئینی نور در سال 94 به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان، گفت:امروز شاهد برگزاری دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور هستیم و مفتخریم که میزبان شعرای دانشگاهی کشور می باشیم . 
رستمی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را تبیین و نشر آموزه‌های قرآن و اهل بیت، بازگویی فرهنگ، سنت و سیره اهل بیت (ع) برای نسل جوان، بیان عقاید و تعمیق باورهای دینی با زبان شعر، کشف و شناسایی و معرفی استعدادهای دانشگاهی در حوزه شعر آئینی و گردآوری و نشر آثار نفیس و ارزشمند این حوزه نام برد.
دبیر اجرایی جشنواره در ادامه گفت: گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی، ویژه تمامی دانشگاه‌های وزاتخانه های (علوم و بهداشت) و دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد و اساتید، کارکنان و دانشجویان بوده است که آثار منتخب در قالب کتابی با عنوان رسم نور چاپ شده است.
همچنین در این مراسم، دکتر فاطمه معین الدینی، دبیر علمی این جشنواره گفت: دانشگاه پیام نور شاکر است که توفیق سعادت برگزاری دومین جشنواره ملی شعر آئین نور را داشته است.
فاطمه معین الدینی افزود: این جشنواره در دو قالب شعر نو و کلاسیک در بین دانشگاهیان کل کشور برگزار شده است و خوشبختانه با توجه به نوپایی جشنواره و عدم آشنایی و شهرت آن با پذیرش خوب و مطلوبی از سوی جامعه هدف مورد استقبال قرار گرفت.
دبیر علمی جشنواره افزود: آثار ارسال شده به این جشنواره شامل ۹۲ شرکت کننده ۱۵ استاد، ۱۹ کارمند و ۵۸ دانشجو با ۲۱۰ شعر در دو بخش نو وکلاسیک بوده است که در نهایت ۱۱۲ اثر به عنوان اشعار برگزیده در کتاب وصف نور به چاپ رسیده است.
در پایان این جشنواره رونمایی از کتاب "وصف نور" حاوی ۱۱۲ اثر از آثار برگزیده شاعران شرکت کننده در این جشنواره با حضور مسئولان استانی و اهالی شعر و ادب استان انجام گرفت و تندیس جشنواره و جوایز نقدی به برترین های جشنواره اهداء شد .
برگزاری کارگاه آموزشی ویژه شعرا و بازدید از اماکن تفریحی استان کرمان از دیگر برنامه های این جشنواره بود.





تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir