فرهنگی
1399/6/16 یکشنبه
مراسم زیارت عاشورا به یاد سرور و سالار شهیدان در ستاد استان برگزار شد
مسئول دفتر نهاد رهبری: غیرت دینی یعنی با همه توان پای ارزشهای دینی ایستادن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا به یاد سید و سالار شهیدان و اهل بیت آن امام مظلوم با حضور مدیران و کارکنان ستاد استان و مرکز کرمان در محوطه باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.
در این مراسم حجه الااسلام والمسلمین پور محی آبادی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی به زیبایی های واقعه کربلا اشاره کرد و افزود:یکی از این زیبایی ها، نمایش غیرت دینی در  این حادثه عظیم بود و سیدالشهدا و یاران با وفایش این درس بزرگ را به همه تاریخ آموختند که برای حفظ ارزشهای دینی باید غیرت دینی داشت و با تمام توان در برابر دشمن ایستادگی کرد.
ایشان به تبیین مفهوم غیرت دینی پرداخت و گفت:غیرت دینی یعنی اینکه با تمام توان پای ارزشهای و اعتقادات بایستیم و اجازه ندهیم کسی به باورها و اعتقادات دینی ما توهین کند یا آنها را به تمسخر گیرد.
وی همچنین به ذکر نمونه هایی از ایستادگی و حساسیت بزرگان دین در دفاع از ارزشهای اسلام پرداخت و مجاهدت ها و عمل به موقع حضرت امام خمینی ره و شهید نواب صفوی، در دوران طاغوت را نمونه هایی از غیرت دینی برشمرد.
در ادامه این مراسم دکتر امین رستمی مدیر امور فرهنگی و دانشجویی استان و معاون اجرایی مرکز کرمان اشعاری در مدح و رثای سید و سالار شهیدان قرائت کرد و سپس زیارت عاشورا با نوای گرم مداح اهل بیت حاج مهدی تیکدری قرائت شد و حاضران با اشک بر مصائب اهل بیت، روح  و جان خود را جلا بخشیدند.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir