پژوهش
1400/12/2 دوشنبه
نشست صمیمی اعضای هیات علمی استان با دکتر امینی معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه
دکتر امینی: اساتید دانشگاه فرماندهان جهاد تبیین هستند و باید به خوبی این نقش را ایفا نمایند.
New Page 1

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد تقی امینی معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه، در سفر به استان کرمان، ضمن حضور در مزار مقدس شهید سلیمانی و دیگر شهدای گلزار بین المللی کرمان به مقام والای این شهیدان ادای احترام کرد و سپس ضمن بازدید از مرکز کرمان و افتتاح اندیشکده مکتب شهید سلیمانی، با اعضای هیات علمی استان دیدار و مهمترین رویکرد های فرهنگی دانشگاه را تبیین نمود.

ایشان در دیدار اعضای هیات علمی استان، ضمن مروری بر حوادث اولیه انقلاب، براهمیت نقش رهبری نظام در حواث گونانون تاکید کرد و افزود :حوادثی برای کشور اتفاق افتاده که هر کدام آن می توانست یک کشور را نابود کند و نظام سیاسی آن کشور را از بین ببرد، اما هم در زمان حیات حضرت امام و هم در زمان رهبر معظم انقلاب به روشنی دیده شد که وحدت و همدلی مردم به همراه نقش بی بدیل امام جامعه، توانست توطئه های دشمنان را خنثی نماید.

ایشان با مقایسه وضع کشور در اکثر زمینه ها در اوایل انقلاب با پیشرفت های حاصل شده در طول این 43 سال گفت :زمانی بود که ما توان تولید سیم خاردار هم نداشتیم و دشمن هم اجازه ورود آنرا به کشور را نمی داد، اما امروزه با مشاهده پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه های موشکی، هسته ای، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، صنعت فضایی و .... به روشنی دست هدایت و قدرت الهی را بر سر ملت ایران مشاهده می کنیم و این جای شکر دارد.

دکتر امینی عرصه جنگ امروز را جنگ نرم و در ادامه آن جنگ شناختی عنوان کرد و ادامه داد:جهاد تبیین نقطه مقابل جنگ شناختی دشمن است و اساتید به عنوان فرماندهان این جنگ باید نقش ایفا نمایند و گره های ذهنی داشجویان و سایر اقشار جامعه را باز نمایند.

معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه، مسئولیت در عرصه فرهنگ را بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: اگر در این زمینه کوتاهی نماییم نمی توانیم فردای قیامت جواب شهدا و حاج قاسم عزیز را بدهیم و باید همانگونه که او نمک در چشم خود می ریخت که خواب نرود تا بتواند وظیفه جهادی خود را به خوبی انجام دهد ما نیر باید با اقتدا به این شهید عزیز مجاهدانه در عرصه فرهنگی فعالیت نماییم.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حجه الاسلام پور محی آبادی مسئول نهاد رهبری استان، درسخنانی از اساتید دانشگاه درخواست کرد، با کار علمی و پژوهشی در زمینه های  فرهنگی و حضور در کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه، مایه دلگرمی دانشجویان باشند و زمینه عمق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی را فراهم نمایند.





 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir