فرهنگی
1399/10/9 سه‌شنبه
در آستانه سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد:
بازدید جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه از بیت الزهرا کرمان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت گرامیداشت  9 دی ماه روز بصیرت و در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ، رئیس و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه از بیت الزهرا، محل برگزاری نجواهای عاشقانه دلدادگان حضرت فاطمه سلام الله علیها دیدن نمودند.

در این مراسم که به همت امور فرهنگی و دانشجویی استان برگزار شد، مهدی صدفی از همرزمان شهید و تولیت بیت الزهرا به نکاتی از زندگی سراسر افتخار سردار پرافتخار جهان اسلام پرداخت و گفت :  شهید سلیمانی با انتخابی عقلانی مسیر سراسر نور جهاد و مبارزه را انتخاب نمود و تا اخر در این مسیر ثابت قدم ماند و سرانجام به یاران شهیدش پیوست.

وی ضمن بیان خاطراتی از سردار سلیمانی به بیان توصیه های این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: ایشان در توصیه های اخلاقی شان می فرمودند: دو چیز را فراموش نکنید یکی یاد خدا و دیگری یاد مرگ و تاکید داشتند که همواره جوری زندگی کنید که وقتی مردم شما را می بینند یاد شهدا بیفتند و سیره عملی شهیدان را در رفتار شما مشاهده نمایند.

 
صدفی به آثار ماندگار فرهنگی حاج قاسم در استان کرمان اشاره کرد و افزود :ساخت موزه دفاع مقدس، برگزاری کنگره سردار شهید ، ساخت حسینیه ثارا... کرمان، مسجد قنات ملک، چاپ 200 عنوان کتاب پیرامون زندگی شهیدان لشکر 41 ثارا... و نصب تمثال شهدا در شهر کرمان از یادگارهای فرهنگی این شهید عزیز است.

وی در ادامه به ولایت مداری سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت :سردار سلیمانی با اشاره رهبری  عمل می کرد و منتظر دستور نبود و در وصیت نامه خود نیز با تاکید فراوان تبعیت از رهبری را از شئون  مهم عاقبت به خیری عنوان کرده است.

ایشان همچنین به تبیین سایر ویژگی های شخصیتی حاج قاسم پرداخت و اخلاص، مردم داری، توجه به اقشار محروم، توجه به توسل و دعا ، مناجات و عبادت شبانه، توجه به حق الناس و ... را از ویژگی های این عزیز سفر کرده عنوان کرد و تاکید نمود: امروز وظیفه ما عمل ترویج راه و منش و ترویج مکتب وی برای آحاد جامعه و به ویژه برای نسل جوان است. 

گفتنی است بیت الزهرا خانه شخصی وی بوده که در زمان حیات وی آنرا محلی برای برپایی مراسمات مذهبی و به خصوص برپایی مراسم ایام فاطمیه، اختصاص داده و مردم کرمان مشتاقانه در زمان حیات و پس از وی نیز در این مکان برای برپایی عزای اهل بیت اجتماع می نمایند.


تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir