اخبار
1399/12/20 چهارشنبه
با حضور پدر ومادر شهید محسن برهانی
برگزاری یادواره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور مرکز کرمان
یادواره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور مرکز کرمان صبح امروز با حضور پدر ومادر شهید محسن برهانی برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کرمان ، پدر شهید محسن برهانی در این مراسم اظهار داشت : برگزاری یاد واره شهدا وزنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کار بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به انگیزه شهدا از رفتن جبهه گفت: شهادت در راه خدا ، عمل به وظیفه الهی ، لبیک به ندای یاری خواهی امام حسین ، اطاعت از فرمان ولی فقیه ، یاری امام زمان از مهمترین انگیزه های شهدا برای رفتن به جبهه بود.

پدر شهید برهانی با اشاره به  فرازهایی از وصیت نامه ی فرزندش به بیان خاطراتی از وی پرداخته و گفت: همرزمان محسن، او را مخلص ترین فرد معرفی می کردند.

وی با تاکید براینکه وصیت نامه شهدا را مطالعه نمایید، افزود: حضرت امام (ره)می دانستند که نکات ارزنده ایی در وصیت نامه شهیدان وجود دارد که به مطالعه آنها سفارش کرده است.

پدر شهید برهانی  گفت: شهدا برای رسیدن به اهداف خود ،خود سازی کردند ودستور امام (ره) را بر همه چیز ترجیح می دادند.

وی بااشاره به دستور حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر تشکیل سپاه وبسیج گفت: دشمنان نمی گذارندحقایق روشن شود وسپاه در همه امور ،خدمت گذار به حق اسلام است.

همچنین در این مراسم بتول سیف الدینی" مادر شهید محسن برهانی و خواهر شهیدان محمدحسن، محمدحسین و محمدعباس نیز در این مراسم گفت:محمدحسن در سال 60 در شکست حصر آبادان در سن 19 سالگی به شهادت رسید، محمدعباس شب اول فروردین 63 در سن 18 سالگی در عملیات خیبر شهید شد و محمدحسین که در عملیات والفجر هشت شیمیایی شده بود، سال 67 به برادران شهیدش پیوست.

سیف الدینی با بیان اینکه همه شهدا خوش اخلاق و مومن بودند، افزود: محسن از کلاس چهارم ابتدایی نمازش را در مسجد به جماعت می خواند و روزه هایش را می گرفت، با همه به خوبی رفتار می کرد.

مادر شهید برهانی گفت: محسن در یادداشت هایش نوشته بود" من با خدای خود عهد بسته ام. من از آن خودم نیستم".

وی با بیان اینکه محسن به خاطر وصیت نامه اش شهید شاخص شناخته شد و افزود: راضی به رضای خداوند هستم و هیچ وقت در برابر فرزندانم برای محسن و برادرانم گریه نکرده ام و همیشه محکم ایستاده ام.

گفتنی است:در مراسم حجت الاسلام پور محی آبادی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان ،دکتر حسین رشیدی رئیس ودکتر رستمی معاون اجرایی دانشگاه مرکز کرمان و سرهنگ محمود مهدوی مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس در استان کرمان وجمعی از دانشجویان وکارمندان حضور داشتند. 

شایان ذکر است :شهید محسن برهانی در عملیات کربلای ۴ در تاریخ 65/10/4 در سن ۱۷ سالکی به شهادت رسید و پس از ده سال، سوم آبان ماه ۷۵ پیکر مطهرش تفحص و پس از تشییع، در زادگاهش به خاک سپرده شد.

این مراسم با روایتگرای حاج علیرضا حجتی از یادگاران دفاع مقدس وهم رزمان شهدای کرمان ، اجرای گروه سرود و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز کرمان برگزار وصیت نامه شهید محسن بر هانی نیز قرائت شد.

شهدای گمنام دانشگاه پیام نور مرکز کرمان ، یکی در سن 25 سالگی در عملیات بدر شرق دجله، در سال 1363 و دیگری در سن 23 سالگی، در عملیات ایذایی والفجر 8؛ در جزیره امّ الرصاص در سال 1364 به شهادت رسیده اند ودر  اسفند ماه 95 در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان آرمیدند.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir