فرهنگی
1399/10/14 یکشنبه
مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد
مراسم نکوداشت سردار دلها به میزبانی استان کرمان برگزار شد و همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در مراکز استانی پخش و از طریق پخش زنده آپارات نیز برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه قابل مشاهده بود.
در ابتدای این مراسم، حجه الاسلام نبوی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور به ویژگی اخلاص شهید سلیمانی اشاره کرد و با استناد به روایات گفت:در روایت شریف نبوی آمده، اگر کسی چهل روز خود را برای خداوند خالص گرداند خداوند چشمه های حکمت را از قلب او بر  زبانش جاری می کند، حال حاج قاسم عزیز 40 سال در راه خداوند مخلصانه جهاد کرد و به همین دلیل او امروز اینگونه در دنیا عزیز شده و مورد تمجید و تحسین همگان قرار دارد.

در ادامه، سردار مقدسی مشاور سردار قاآنی و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی که میمهان وبژه مراسم بود، گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در افکار عمومی دنیا به عنوان یک ژنرال نظامی ، استراتژیست و یک نظامی راهبردی شناخته شده اما ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار فراتر بود. شهید سلیمانی متفکر، اندیشمند، سیاستمدار، دیپلمات اجرایی و یک انسان فرهنگی و هنری در همه زمینه ها بود.

وی عترت، وحدت و فطرت را سه اعتقاد راسخ سردار سلیمانی دانست و گفت: سردار سلیمانی تاکید داشتد که باید پشتیبان پیروان اهل بیت باشیم، پیروان اهل سنت برادران ما هستند و باید با آنها وحدت داشته باشیم و همچنین از سایر ادیان مردم دیگر کشورها تاجایی که می توانیم پشتیبیانی کنیم.

سردار مقدسی با عنوان اینکه سلیمانی علاوه بر اینکه انسانی عارف و متدین بود، در زمینه ورزش کاراته و پهلوانی نیز فعالیت داشت، گفت: سردار سلیمانی در تمامی زمینه ها سرآمد بود و در زمان انقلاب نیز از سردمداران تظاهرات مردم کرمان بود.

ایشان اظهار داشت: سردار سلیمانی از سال 58 داوطلبانه وارد سپاه شد ودر دوران دفاع مقدس در جریان عملیات های فتح المبین، بیت المقدس، محرم،والفجر و عملیات خیبر با فداکاری و ایثارگری های بیشمار، پیروزی های چشمگیری را به ارمغان آورد.
وی سردار سلیمانی را ذخیره الهی دانست که از جنگ تحمیلی تا امروز برای کشور ماند تا بتواند اقدامات و پیروزی های خداپسندانه و بزرگی را برای کشور و جهان اسلام به ثمر برساند .
وی با عنوان اینکه سردار سلیمانی بعد از جنگ تحمیلی نقش بسیار موثری در زمین گیر کردن اشرار سیستان و بلوچستان داشت، گفت: سردار سلیمانی علت وجود اشرار در سیستان و بلوچستان را بیکاری و خشکی منطقه دانست و با ارائه طرحی به مقامات دولتی توانست 300 حلقه چاه در منطقه سیستان حفر کند و با افزایش زمین های کشاورزی ، امکانات شغلی را برای مردم فراهم کرده و از میزان شرارت در منطقه بکاهد.
سردار مقدسی با اشاره به دیگر اقدامات ارزشمند سردار سلیمانی پس از انتصاب به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه کشور گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی سهمی ویژه در عقب نشینی اسرائیل از خاک لبنان ، پشتیبانی کامل از حزب الله ، دفاع از حرم حضرت زینب(س) ، سرکوب داعش و نجات کشور از هجمه های پی درپی آمریکا و اسرائیل و اندیشه های پلید آنها داشت.

وی در پایان اذعان داشت: سردار سلیمانی همواره عامل وحدت و دلگرمی بود و با عبور از خط مقدم در تمامی جبهه ها، توانست پیروزی های عظیمی را برای کشور ایران و جهان اسلام به ارمغان آورد.

گفتنی است در خلال برنامه های نکو داشت سردار دلها، کلیپ هایی از زندگی شهید سلیمانی پخش شد و در ارتباطی مستقیم با بیت الزهرا محل نجواهای عاشقانه حاج قاسم، پخش مداحی و ذکر مصیبت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها جلا بخش روح و جان حاضران بود.



تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir