اخبار
1398/1/21 چهارشنبه
بازدید دانشگاهیان پیام نور استان کرمان از گنبد در حال ساخت حرم مطهر امام حسین علیه السلام
مردم دیار کریمان افتخار ساخت گنبد امام سوم شیعیان را دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس، مدیران و جمعی از کارکنان ستاد استان و مرکز کرمان در روز ولادت امام حسین علیه السلام از محل ساخت گنبد مطهر آن امام همام بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند ساخت گنبد مطهر امام حسین علیه السلام قرار گرفتند.
در این بازدید که به همت امور فرهنگی و دانشجویی استان انجام شد، دکتر نکوهی معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، توضیحات مفصلی از نحوه ساخت بخش های مختلف این سازه ارائه کرد و گفت: در ساخت این گنبد از بروزترین تکنولوژی های صنعت عمران، مکانیک و شیمی استفاده شده است.
وی خاطر نشان کرد: افتخار ساخت گنبد مطهر بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام، نصیب استان کرمان گردیده و هم استانی های گرامی می توانند با خرید هر خشت مس با روکش طلا با قیمت سی میلیون ریال در این پروژه مهم و ماندگار سهیم باشند.
ایشان در خصوص سازه این طرح هم گفت: این سازه از سه بخش پایه، بخش میانی و گنبد تشکیل شده که در 84 قطعه ساخته و به کربلا منتقل و در مدت دو ماه نصب خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: انشاا... در سالروز میلاد امام حسین علیه السلام در سال آینده شاهد افتتاح و اتمام این پروژه خواهیم بود.











 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir