مراکز و واحدها
1399/5/27 دوشنبه
نشست تخصصی برگزاری کنکور سراسری ۹۹
جلسه کمیسیون دانشجویی با موضوع برگزاری کنکور سراسری ۹۹ توسط دانشگاه پیام نور کوهبنان ظهر امروز با حضور فرماندار، سرپرست دانشگاه و مسئولین شهرستان برگزار شد.
 فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: دانش آموزان پس از سال ها حضور در مدارس باید سرنوشت و آینده خود را با حضور در کنکور سراسری رقم بزنند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص کوهبنان و قرمز بودن وضعیت شهرستان در آزمون سراسری پیش رو باید تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با دقت و حساسیت اجرایی شوند.
سالاری بیان داشت: برای جلوگیری از تجمع داوطلبان و تشدید شیوع کرونا این آزمون با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده اجباری از ماسک برگزار می‌شود و داوطلبانی که مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا باشند در محیطی جداگانه امتحان  خواهند داد.
فرماندار کوهبنان اظهار داشت: کنکور سراسری با استفاده از تمامی ظرفیت‌ ادارات به گونه‌ای برگزار خواهد شد که هم خانواده‌ها و هم داوطلبان هیچ‌گونه دغدغه‌ای در خصوص انتشار ویروس کرونا در زمان برگزاری کنکور را نداشته باشند.
سالاری تاکید کرد: ضدعفونی کردن محل‌ برگزاری آزمون، کنترل سیستم سرمایشی حوزه امتحانی، برقراری نظم و امنیت ، فراهم‌نمودن شرایط برای عدم استرس داوطلبین و ...  از جمله عوامل‌مورد نظر در برگزاری این آزمون هستند. 
وی بیان داشت: مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید نمایندگان خود را قبل و در هنگام برگزاری آزمون در  محل‌ برگزاری آزمون مستقر نماید تا پروتکل های بهداشتی به بهترین نحو ممکن اجرایی شوند .
فرماندار کوهبنان همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان، به‌ویژه ادارات برق ، آب و‌مخابرات ، هلال احمر ، شهرداری همچنین همکاری نیروهای نظامی ، انتظامی و بسیج ، استقرار نیروهای اورژانس ، آتش نشانی در این آزمون تاکید کرد.
در ادامه اکبر جدیدی گفت: کشور نیاز به جوانانی نخبه و مستعد دارد تا قله های علم و معرفت را فتح کنند و با اختراعات و ابداعات در برابر توطئه های دشمنان با تمام‌ وجود بایستند.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در آزمون‌ کنکور سراسری در شهرستان کوهبنان ۴۷۵ نفر است که در دو دوره نظام قدیم و نظام جدید در این آزمون شرکت می کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور کوهبنان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه و برخی محدودیت ها کنکور سراسری سال جاری در چهار روز متوالی در رشته های هنر، ریاضی، ادبیات، تجربی و زبان خارجه برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی ، ضد عفونی کردن مرتب محیط و اطراف حوزه برگزاری کنکور و........ مد نظر است.
جدیدی ابراز داشت: بهتر است تب سنجی از داوطلبان کنکور سراسری انجام شود و داوطلبان با ماسک، دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری شرکت کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور کوهبنان یادآور شد: در برگزاری کنکور سراسری سال جاری فرمانداری، شهرداری، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی شهرستان، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ادارات ورزش و جوانان، برق، مخابرات و آب شهری همکاری دارند.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir