آموزش
1399/3/6 سه‌شنبهاطلاعیه مهم
چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم
برای اطلاع از نحوه آزمون پایان ترم به سایت :azmoon.pnuk.ac.ir مراجعه فرمایید.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سامانه آزمون های دانشگاه پیام نور استان کرمان به آدرس: azmoon.pnuk.ac.ir برای اطلاع از نحوه برگزاری آزمون پایان ترم راه اندازی گردید و دانشجو می تواند، با وارد کردن شماره دانشجویی و کد ملی وارد این سامانه شده و از نحوه برگزاری آزمون ها با انتخاب هر درس آگاه شود.
لازم به ذکر است، مبنای برگزاری امتحانات در ترم جاری طراحی سئوال و نه ارائه کار تحقیقی و سایر روش معمول در امتحان میان ترم می باشد و از امروز تا حداکثر 24 ساعت قبل از آزمون شیوه نامه برگزاری امتحان توسط اساتید بارگزاری شده و در زمانی که در کارت آزمون دانشجو درج شده سئوال قابل رویت شده و دانشجو در بازه زمانی که هر استاد مشخص می نماید فرصت دارد به همان روشی که اساتید در این سامانه ذکر کرده اند، پاسخ سئوالات را ارسال نماید. 
روشهای شرکت در آزمون:

1-سامانه آزمون های دانشگاه پیام نور استان کرمان به آدرس: azmoon.pnuk.ac.ir 
در این روش دانشجو می تواند فایل سئوال را از سامانه فوق در محیط کاربری خود دریافت نماید و پس از پاسخ به سئوالات به همان روشی که اساتید مشخص نموده اند به وی ارسال کنند.که معمول این روشها، بارگزاری در همین سامانه، ارسال به ایمیل اساتید، ارسال به شماره ای که اساتید در شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ اعلام می نمایند و... می باشد.

2- برگزاری آزمون در قالب  نرم افزار موبایلی پیام من 
برای این منظور دانشجویانی که گوشی هوشمند دارند و سیستم آن آندروید می باشد می توانند به آدرس (اپلیکیشن موبایلی پیام من در سایتpnu.ac.ir ) مراجعه و ضمن نصب کردن نرم افزار با وارد کردن شماره دانشجویی و کد ملی وارد محیط خود شوند و به سئوالاتی که اساتید ارسال می نمایند، پاسخ داده و در همین اپلیکیشن پاسخ سئوالات را  ارسال نمایند.ضمن اینکه اگر دانشجویانی به پیام من دسترسی نداشته باشند، فایل سئوال و امکان ارسال پاسخنامه در سامانه azmoon.pnuk.ac.ir نیز وجود دارد.  
در حال حاضر اپلیکیشن پیام من، برای دانشجویان نسخه دسکتاپ و رایانه ندارد و برای گوشی های هوشمند نیز فقط نسخه اندروید راه اندازی شده و نسخهios  آن موجود نمی باشد.

3-استفاده از روش آزمونی گوگل فرم 
در این روش لینک آزمون برای دانشجو از طریق سایت: azmoon.pnuk.ac.ir ارسال می شود و دانشجو پس از پاسخ دادن الکترونیکی به سئوالات گزینه ارسال را می زند و فایل به اساتید ارسال می شود.

4- روش حضوری 
چنانچه به هر دلیل دانشجو نتواند به دلیل نبود زیر ساخت های الکترونیکی لازم به صورت غیر حضوری در آزمون شرکت نماید در سایت : azmoon.pnuk.ac.ir گزینه امتحان حضوری را انتخاب می نماید و امتحان وی در تاریخ قید شده در گزارش428 با رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز واحد با حضور نمایندگان حفاظت آزمون و مراقبین برگزار می شود، ولی از آنجا که در امتحان غیر حضوری وقت کافی به دانشجو داده می شود و مشکلات ناشی از بیماری کرونا در امتحان حضوری همچنان وجود دارد، شیوه آزمون حضوری توصیه نمی شود.

در پایان به دانشجویان گرامی یادآوری می شود، هیچ گونه نگرانی و استرس در خصوص امتحانات نداشته باشند و تلاش شده در نحوه برگزاری امتحانات، تسهیل ایجاد شده تا دانشجو بتواند راحت تر از ترم های گذشته آزمون های خود را با موفقیت به پایان برساند.
لازم به یادآوری است، شیوه طرح سئوال به لحاظ تستی و تشریحی، به همان روشی که در لیست دروس دانشگاه در سایت: pnu.ac.ir  در اول ترم اعلام شده می باشد و این اختیار به اساتید بزرگوار داده شده که دروس تشریحی را در صورت تمایل به صورت تستی برگزار نمایند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر