آموزش
1398/12/27 سه‌شنبه
دستورالعمل ثبت نام بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی سال 99
نحوه ثبت نام داوطلبین رشته های بدون آزمون مقطع کارشناسی دانشگاه

.


1-برای داوطلبانی که درمرحله ثبت‌نام تکمیل ظرفیت مشروط در لینک سازمان سنجش آموزش کشور برای نیمسال دوم 99-98 ثبت‌نام و تاییدیه دریافت کرده‌اند و در مرکز/ واحد شماره دانشجویی برای آنها صادر شده است و اسامی آنان در لیست نهایی، مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است، نوع ورود به دانشگاه از «تکمیل ظرفیت مشروط» به «سنجش» اصلاح شد و وضعیت قبولی ایشان تایید شد. لذا این دانشجویان می توانند تا تاریخ 27/12/98 از طریق سامانه گلستان و به صورت غیر حضوری انتخاب واحد کنند
نکته مهم- پذیرفته شدگانی که مدارک آنها بارگذاری شده و مدرک و تاریخ اخذ دیپلم3-3-6یا مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی آنها مورد تایید است، بدون مراجعه حضوری دانشجو، تایید نهایی در سامانه گلستان ثبت و به دانشجو جهت انتخاب واحد از طریق سامانه گلستان اطلاع رسانی ( اطلاع رسانی با تماس تلفنی یا پیامک) شود. لازم است پس از شروع مجدد کلاس ها، ثبت نام حضوری تا قبل از شروع آزمون‌های نیمسال جاری انجام پذیرد.
2-برای داوطلبانی که در مرحله ثبت‌نام تکمیل ظرفیت مشروط در لیست نهایی، مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته‌اند در صورتی که در سامانه جامع خدمات آموزشی گلستان دارای شماره دانشجویی نمی‌باشند. لازم است ابتدا از طریق گزارش «357-اطلاعات دانشجویان منقل شده به سیستم» در ترم تحصیلی 3982 در بخش روش انتقال به سیستم؛ کد: 13 را انتخاب تا اسامی پذیرفته شدگان فاقد شماره دانشجویی مشاهده شود (روش کار در تصویر پیوست) و پس از آن با رعایت ضوابط و مقررات دستورالعمل ثبت‌نامی و بخشنامه‌های ارسالی سازمان سنجش آموزش کشور برای نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 از ایشان ثبت نام (و شماره دانشجویی تکمیل ظرفیت مشروط اخذ) و اسامی دانشجویان در قالب فرم اکسل شماره 2 به صورت یکجا برای هر استان حداکثر تا تاریخ 25/1/99 به اداره کل خدمات آموزشی ارسال شود. 
3-متقاضیانی که در سامانه گلستان دارای شماره دانشجویی مشروط و در لیست سازمان سنجش آموزش کشور (فایل اسامی پیوست) دارای فایل قبولی می‌باشند و به دلیل مغایرت کدملی/ رشته/ مرکز، تبدیل وضعیت آن انجام نشده است؛ لازم است از طریق گزارش «216-مشخصات کامل دانشجویان» و انتخاب منبع گزارش: مقدار=0 (کل) نوع ورود به دانشگاه: مقدار=8 (تکمیل ظرفیت مشروط) دانشکده دانشجو: از مقدار00 تا 99 و ترم ورود: 3982 انتخاب (روش کار در تصویر پیوست) و گزارش گیری شود و از طریق نمایش جدولی به فایل اکسل منتقل شود و در اولین ستون فایل اکسل ستونی به نام (علت مغایرت اطلاعات) ایجاد و براساس اطلاعات مندرج در فایل سازمان سنجش و آموزش کشور علت مغایرت پس از اصلاح  فایل اکسل به صورت یکجا برای هر استان جهت تبدیل وضعیت از مشروط به سنجش حداکثر تا تاریخ 25/1/99 به اداره کل خدمات آموزشی ارسال شود. 
در این مرحله لازم است مواردی که در فایل سازمان سنجش آموزش کشور تایید شده اند به صورت ذیل در فایل اکسل تکمیل شوند:
الف-مغایرت در شماره ملی/ نام رشته ابتدا در سامانه گلستان اصلاح و سپس در فایل اکسل اعلام شود.
ب-مغایرت نام مرکز، یا موارد مهمان و مهمان دائم به صورت توضیح کامل در فایل اکسل اعلام تا در اداره کل خدمات آموزشی اصلاح شود.
4- برای افرادی که شماره دانشجویی دارند ولیکن در لیست سازمان سنجش آموزش کشور فاقد هرگونه قبولی هستند مقتضی است مدارک ثبت‌نام در لینک سازمان سنجش آموزش کشور را حداکثر تا تاریخ 25/1/99 به مرکز سنجش و آزمون دانشگاه ارسال نمایند. در صورت تایید قبولی این افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور متعاقباً اعلام خواهد شد.
بدیهی است افرادی که فاقد قبولی در لیست سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین فاقد مدارک ثبت‌نام در لینک ثبت‌نام سازمان مذکور هستند را مطابق مقررات لغو قبولی و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری شود.
5- افرادی که در یک رشته و یک مرکز دارای دو شماره دانشجویی تایید شده هستند لازم است مراکز مجری یکی از شماره های دانشجویی را غیرفعال کنند. 
تذکر -  پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت مشروط که دارای قبولی در مهرماه سال تحصیلی99/98 نیز می باشند، صرفاً مجاز به ادامه تحصیل در یک کدرشته قبولی هستند و یکی از شماره های دانشجویی ایشان باید غیرفعال شود.
6-کلیه متقاضیان به شرط اخذ مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید (3-3-6)، پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود حداکثر تا تاریخ 30/11/98، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل می باشند.
7-سایر مقررات از جمله: نظام وظیفه/ معادلسازی دروس ... در صورت تایید وضعیت قبولی مطابق دستورالعمل ثبت‌نام مقطع کارشناسی سال 1398 به شماره 28785/3/د مورخ 26/6/98 و دستورالعمل شماره 86425 مورخ 3/12/98 سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.
8-کلیه دانشجویان که شرایط ثبت‌نام و انتخاب واحد را کسب نموده و به دلیل شرایط فعلی قادر به ثبت‌نام و انتخاب واحد نمی‌باشند در صورت ارائه درخواست کتبی، می توانند از مزایای مرخصی بدون احتساب در سنوات با پرداخت شهریه در نیمسال 3982 استفاده کنند. 
9- با توجه به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا تا زمان برگزاری کلاس‌ها به هیچ عنوان برای این دسته از پذیرفته‌شدگان فراخوان ثبت‌نام حضوری صادر نشود. شایان ذکر است برای جا ماندگان از انتخاب واحد، فرصت مجدد انتخاب واحد در سال 99 فراهم خواهد شد.
10- تحصیل آن دسته از متقاضیانی که اسامی آنان در فایل سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان پذیرفته شده قطعی اعلام نشده برخلاف ضوابط است. لازم است در این امر نظارت ویژه‌ای انجام شود


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر