اخبار
1398/11/2 چهارشنبه
دانشگاه پیام نور، دانشگاهی کارآفرین
آغاز به کار اولین کارگاه آموزشی پته دوزی دانشگاه پیام نور استان کرمان

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اولین کارگاه آموزشی پته دوزی دانشگاه پیام نور استان کرمان، با حضور دکتر امیر حسین سعید نژاد رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان، دکتر شریفه رضا قلی رئیس واحد بردسیر و مهندس ترک زاده بخشدار بخش گلزار شهرستان بردسیر دراین بخش راه اندازی و آغاز به کار کرد.
دکتر سعید نژاد در مراسم آغاز به کار این کارگاه آموزشی، ورود دانشگاه پیام نور به مباحث کارآفرینی و اشتغال زایی را در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت:دانشگاه پیام نور آموزش هنرجویان و دانشجویان را بر عهده دارد و کسانی که موفق به گذراندن این دوره ها شوند، جهت استفاده از تسهیلات کم بهره به استانداری معرفی می شوند.
وی ادامه داد:با توجه به زمینه های مساعدی که در بخش گلزار وجود داشت اولین کارگاه آموزش پته دوزی در این بخش برگزار شد و آمادگی لازم برای آموزش گلیم بافی و قالی بافی در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد.
همچنین مهندس ترک زاده بخشدار گلزار ضمن تشکر از اقدامات دانشگاه پیام نور در زمینه طرح های اشتغال زایی زود بازده، به اقدامات موثر انجام شده در زمینه توامند سازی روستاییان اشاره کرد و گفت: 35 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اشتغال زایی در سالهای اخیر پرداخت گردیده و کارگاههای  متعدد پته، قالی، گیاهان دارویی، تولید میوه خشک راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم شاهد کاهش فقر و محرومیت در این منطقه باشیم و گامهای موثری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به ویژه معضل اعتیاد برداریم.
گفتنی است بخش گلزار در 60 کیلومتری مرکز استان در دامنه کوه هزار بلندترین قله استان کرمان قرار دارد و با داشتن انواع محصولات سردسیری نظیر سیب و گلابی و داشتن صنایع دستی یکی از مناطق گردشگری استان کرمان به شمار می رود. 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر