اخبار
1398/8/13 دوشنبه
آغاز به کار جشنواره بیست و سوم قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در کرمان
مراسم افتتاحیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور برگزار شد .

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاحیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه با حضور دکتر امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، دکتر محمدی مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه، حجه الاسلام نبوی مسئول دفتر نهاد رهبری، مسئولین فرهنگی سازمان مرکزی، مدیران فرهنگی استانها و دانشجویان راه یافته به مرحله کشوری این جشنواره برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پرچم گنبد امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، توسط خادمان آن آستان مقدس، به جمع دانشجویان آورده شد و آغاز این جشنواره با ترنم عشق به ساحت آستان قدس رضوی همراه بود.
در ادامه این مراسم دکتر محمدی مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه، ضمن تشکر از میزبانی استان کرمان، از تلاش های دانشجویان و مدیران فرهنگی استانها که زمینه حضور و ایجاد بستر لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره را فراهم نمودند تقدیر کرد.
ایشان با اشاره به اینکه شاهد برگزاری جشن قرآنی در دیار کریمان هستیم تاکید کرد: هدف اصلی این جشنواره، مسابقه دادن به معنای مشخص شدم برنده و بازنده نیست بلکه  حضور در فضای قرآنی و آشنایی دانشجویان با یکدیگر و ایجاد پیوندهای  برادانه و دوستانه آنان، مد نظر است.
ایشان به وظایف نسل جوان در قبال قرآن کریم اشاره کرد و افزود: آراسته شدن به خلق و خوی قرآنی به همراه  تدبر و ژرف نگری در قرآن را از جمله مهترین این وظایف دانست و حفظ ، قرائت و سایر بخش های جشنواره را زمینه ای برای فراهم شدن و عملی شدن این هدف مهم ذکر کرد.
وی ترویج قرآن را نیز از دیگر وظایف دانشجویان عنوان نمود و از دانشجویان خواست با فعال نمودن کانون های قرآن و عترت دانشگاه، زمینه آموزش و بهره مندی هر چه بیشتر سایر دانشجویان از این کلام الهی را فراهم نمایند .
گفتنی در این مراسم دکتر علیرضا محدثی زرندی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان جشنواره، پیام دکتر محدرضا زمانی ریاست عالی دانشگاه را قرائت نمود

 



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر