اخبار
1398/7/17 چهارشنبه
معاون اداری و مالی دانشگاه در دیدار با کارکنان استان کرمان عنوان کرد:
به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار در دانشگاه هستیم/هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو نداریم

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محسنی معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه، که به همراه هیات رئیسه داشگاه به استان کرمان سفر نموده اند، صبح امروز در جمع کارکنان اداری استان ضمن تشریح اهداف و برنامه های دانشگاه در حوزه اداری و مالی به سئوالات همکاران پاسخ داد.
ایشان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، تصویری از وضعیت مالی دانشگاه ارائه کرد و گفت:نزدیک 11800 میلیارد ریال بودجه در سال در دانشگاه هزینه می شود که از این مبلغ، 11000 میلیارد ریال آن به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد و 800 میلیارد آن در اختیار استانها برای امور جاری تخصیص داده می شود و اولویت با پرداخت هزینه های ضروری و اجتناب ناپذیر است.
دکتر علیزاده به ظرفیتهای زیاد دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: وجود 530هزار میلیارد ریال سرمایه مربوط به املاک دانشگاه، انتخاب دانشگاه پیام نور برای تحصیل توسط 140 هزار نفر از داوطلبین کنکور و کسب رتبه های اول آزمون کارشناسی ارشد توسط  فارغ التحصلان پیام نور، از جمله توانایی ها و ظرفیت های مهم دانشگاه پیام نور است.
وی گفت:در سال گذشته، 427 نفر از نیروهای دانشگاه به صورت، خرید خدمت، بازنشستگی و انتقال به سایر دستگاهها، از دانشگاه خارج شده اند و بدین لحاظ مبلغ قابل ملاحظه ای در هزینه ها صرفه جویی شده و لذا هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو نداریم و حفظ نیروها برای ما یک اولویت است.
ایشان ادامه داد: با توجه به آمار نیروهای اداری و علمی دانشگاه بر توازن هزینه های جاری با پرسنلی تاکید کرد و گفت: برای بانوان بالای 25 سال که تمایل به بازنشستگی داشته باشند، مشوق هایی علاوه بر حقوق 25 روز و 12 ماه پاداش بازنشستگی که در قانون وجود دارد، 13 ماه هم دانشگاه پاداش در نظر گرفته است.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه در پاسخ به سئوالی در خصوص اعمال مدرک همکاران گفت: طرحی در کمیسیون اجتماعی مطرح است که دو مدرک برای کارکنان اعمال شود ولی در حال حاضر صرفا یک مدرک برای کارکنان اداری قابل پذیرش بوده و برای عضو علمی نیز ادامه تحصیل و اعمال مدرک با ماموریت آموزشی امکان پذیر است.
ایشان به مسئله تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی هم اشاره کرد و افزود: همانگونه که قبلا هم اعلام شده این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده  و برای اجرایی شدن نیاز به رای 3/2 نمایندگان مجلس دارد و لازم است که هر یک از همکاران که برایشان مقدور است با نمایندگان شهر خود برای تصویب این طرح رایزنی نمایند.
دکتر علیزاده در خصوص طرح های نیمه تمام دانشگاه هم گفت :1500 میلیارد ریال برای این طرح ها در سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شده که امیدواریم بتوانیم همه این مبلغ را جذب نموده و بخش اعظم این طرح ها را به اتمام برسانیم.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه به قرارداد بیمه تکمیلی اشاره کرد و افزود: در این خصوص در سال جاری از همکاران نظر خواهی خواهد شد و همان ملاک انجام و انعقاد قرار داد سال بعد خواهد بود.
ایشان این خبر مسرت بخش را برای همکاران خانم هم اعلام نمود و گفت: حقوق و بیمه همکارانی که از مرخصی زایمان استفاده نموده اند، پرداخت خواهد شد.
لازم به ذکر است ایشان در پایان، از بخش های مختلف دانشگاه بازدید نمود.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر