اخبار
1398/2/12 پنجشنبهدانشگاه پیام نور استان کرمان میزبان دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور
دبیر دومین جشنواره ملی شعر آئینی خبر داد:
دومین جشنواره ملی شعر آئینی تیر ماه امسال به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار می شود.

.

دانشگاه پیام نور استان کرمان میزبان دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور
دومین جشنواره ملی شعر آئینی تیر ماه امسال به میزبانی دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آقای دکتر امین رستمی دبیر این جشنواره، از برگزاری دومین دوره این جشنواره در استان کرمان خبر داد و گفت:پس از برگزاری موفق اولین دوره این جشنواره در سال 94، بار دیگر میزبان شاعران دانشگاهی کشور در دیار کریمان خواهیم بود.
ایشان ادامه داد:در طول تاریخ، شاعران آئینی همواره نقش بی بدیلی در پیشبرد اهداف عالی اسلام داشته اند و نزد اهل بیت نیز از جایگاه ممتازی برخوردار بوده اند و خوشبختانه با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این روند دچار تحول گردیده و امیدواریم این جشنواره بتواند گامی موثر در تقویت جایگاه شعر آئینی در کشور بردارد.
دکتر امین رستمی به موضوعات این جشنواره هم اشاره کرد و گفت :شعر آئینی شعری است با موضوع دین و در زیر شاخه هایی مانند قرآن کریم، سیره و سبک زندگی اهل بیت، مراثی اهل بیت، اخلاق اسلامی، آئین عبادی و سیاسی اسلام و... قرار می گیرد و در این جشنواره دو موضوع: انقلاب اسلامی و چهل سال بالندگی و دفاع مقدس، علاوه بر موضوعات فوق، به عنوان دو موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.
وی به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره هم اشاره کرد و افزود: تبیین و نشر آموزه های قرآن و اهل بیت، بازگویی فرهنگ، سنت و سیره اهل بیت علیهم السلام برای نسل جوان، بیان عقاید و تعمیق باورهای دینی با زبان شعر، کشف و شناسایی و معرفی استعدادهای دانشگاهی در حوزه شعر آئینی و گردآوری و نشر آثار نفیس و ارزشمند این حوزه از مهمترین اهداف این جشنواره می باشند.
دبیر دومین جشنواره شعر آئینی دانشگاهیان کشور افزود: گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی ویژه تمامی دانشگاه های وزارتین (علوم و بهداشت) و دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و اساتید، کارکنان و دانشجویان می‌توانند تا 20 خرداد در هر قالب انتخابی  ( کلاسیک یا شعر نو) حداکثر ٣ اثر به دبیر خانه ارسال نمایند که گزیده آثار جشنوار در قالب مجموعه ای چاپ و منتشر خواهد شد.
امین رستمی گفت: متقاضیان تا بیستم خرداد ماه، می توانند با مراجعه به سایت: http://conference.pnu.ac.ir/kerman-poem2   آثار خود را ارسال و در جشنواره شرکت نمایند و اطلاعات تکمیلی جشنواره در کانال پیام رسان سروش به آدرس @kerman_poemو سایت: http://kerman.pnu.ac.ir/Portal/Home  قابل دریافت است.
 
گفتنی است، جوایز این جشنواره در هر یک از بخشهای شعر نو و شعر کلاسیک علاوه بر اهدا تندیس جشنواره به نفرات اول تا پنجم به ترتیب  20،15 ،10،7 و 5 میلیون ریال اهدا خواهد شد.
 
 
 















 















 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر