اخبار
1397/11/14 یکشنبه
برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه کارکنان دانشگاه
کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای توسط حجه الاسلام و المسلمین پور محی آبادی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان ارائه گردید.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این کارگاه ویژه کارکنان اداری در ستاد استان و هم زمان به صورت ویدئوکنفرانس برای مراکز و واحدهای دانشگاه پخش گردید.
حجه الاسلام پور محیا آبادی، گفت:تغییر باورها با رفتار عملی شکل می گیرد و سخنرانی و خطابه تاثیر ناچیزی در تغییر باور های افراد دارد و لذا والدین، اساتید، نهاد های فرهنگی و همه کسانی که به نوعی کار تعلیم و تربیت در جامعه انجام می دهند، باید رفتارهای عملی مناسب داشته باشند، همانگونه که سیره پیامبر اسلام و ائمه طاهرین ما اینچنین بوده است.
ایشان به ارتباطات چهارگانه انسان اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط انسان با خدای متعال، ارتباط با هم نوع، ارتباط با خود و ارتباط با طبیعت، چهار محور ارتباطی انسان می باشد که باید هر فردی در هر یک از این ارتباطات وظیفه خودر را بداند و عمل مناسب آنرا داشته باشد.
ایشان از اخلاص، توکل، ذکر و ادب به عنوان چهار رکن اصلی ارتباط با خدای متعال یاد کرد و گفت:اگر این موضوعات در وجود انسان نهادینه شود ارتباط واقعی و حقیقی با خالق هستی به زیبایی شکل می گیرد و سبب رشد و تکامل انسان می گردد.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان ادامه داد: معرفت نفس، تقوا، تزکیه و جهاد از مهترین محور های ارتباط هر شخص با خویش هستند که باید هر فردی در ارتباط با نفس خویش به این جنبه ها توجه ویژه نماید و با مشارطه، مراقبه و محاسبه سبب تعالی روحی خویش را فراهم نماید.
حجه الااسلام پور محی آبادی ارباط با هم نوع را از دیگر جنبه های ارتباطی هر شخصی دانست و گفت:ارتباط هر فرد با همکار، والدین، فرزندان و همسر در  این قسمت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و باید همواره در ارتباط با دیگان صداقت، همدردی، حسن ظن و رازداری رعایت گردد و قوانین و مقررات سازمانی نیز به گونه ای باشد که مدافع اخلاق باشد.
گفتنی است این کارگاه با همت امور اداری استان و در راستای تقویت آموزش های ضمن خدمت به همکاران اداری برگزار گردید.



 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر