مراکز و واحدها
1397/8/28 دوشنبه
جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود وبزرگداشت هفته وحدت در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان برگزار شد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کرمان ، دکتر محمود فرهادیان رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اسلام وآغاز هفته وحدت اظهار داشت:گرامیداشت شعائر اسلامی اهداف مختلفی دارد که یکی از این اهداف  الگو گیری از وجود وسیره و سنت پیامبران است.

وی با اشاره به حضور دانشجویان در دانشگاه پیام نور گفت: شما دانشجویان سرمایه های اصلی خانواده بزرگ دانشگاه هستید و به شما آینده سازان این مرز وبوم افتخار می کنیم.

دکتر فرهادیان با اشاره  به اهمیت  نقش دانشگاه در پیش برد نظام جمهوری اسلام  و سخنان  امام راحل افزود:  دانشگاه  اساسی‌ترین و مهم‌ترین مرکز یک جامعه است که ،می‌تواند در اصلاح جامعه در برابر تهاجمات مختلف نقش داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مر کز کرمان افزود: دانشجو موفق کسی است که در پایان تحصیلات به یک نیروی متخصص، متعهد، کارآمد تبدیل شود.

همچنین در این مراسم حجه الاسلام پور محی آبادی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان ضمن تبریک هفته وحدت و با اشاره به اهمیت فراگیری علم از دیدگاه پیامبر اسلام گفت: راه و رسم پیامبر(ص) در تمام دوران رسالتش گویای تلاش آن حضرت در امر علم‌آموزی و خردورزی مسلمانان است که فرمود: «اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ»؛ از گهواره تا گور، دانش بجویید.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان افزود: اهتمام رسول‌خدا(ص) به امر آموزش و پرورش به حدی بود که به مشرکانی که در جنگ ، به اسارت سپاه اسلام در آمده بودند و توان پرداخت فدیه آزادی خود را نداشتند، اعلام کردند که می‌توانند با تعلیم خواندن و نوشتن به انصار آزاد شوندکه  این عمل موجب شد که بسیاری از کودکان مسلمان خواندن و نوشتن بیاموزند.

وی افزود: در مسجد مدینه حلقات درس و بحث تشکیل می‌شد، پیامبر اسلام یا خود آنها را برگزار می‌کرد و یا در جمع شرکت می‌فرمود و مردم را به پیوند به این حلقات تشویق می‌کرد.

حجه الاسلام پور محی آبادی گفت: علم و دانش تنها محدود و مختص به مدینه نبود،وپیامبر می فرمود در دورترین مناطق و سرزمین‌ها علم را بیا موزید.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان تصریح کرد: علم واقعی محفوظات نیست ،بلکه نوری است که خدا ونددر دلها ایجاد می کند.

وی در پایان افزود: ارزش علم وعلم آموزی در سیره پیامبران دارای جایگاه بلندی است که باید  به آن اهیت بدهید.

گفتنی است : این مراسم با بر نامه های شاد و متنوع نظیر اجرای موسیقی، تاتر و... همراه بود.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر