فرهنگی
1397/11/2 سه‌شنبه
دیدار اعضای کمیته اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه با امام جمعه کرمان
آغاز به کار کمیته اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آقای دکتر محمدی، مدیر کل فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه، آقای دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان و دبیر بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه، حجت الاسلام پور محی آبادی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان، آقای دکتر امین رستمی مدیر امور فرهنگی و دانشجویی استان و دبیر اجرایی جشنواره و سایر اعضای این کمیته با حجت الااسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.
در ابتدای این مراسم آقای دکتر علیرضا محدثی زرندی، از امام جمعه کرمان تشکر نمودند که پذیرفتند آغاز به کار این جشنواره در دفتر ایشان باشد و ادامه دادند:امیدوارم به برکت این جلسه و با حضور حضرت عالی این جشنواره به نحو احسنت برگزار گردد.
در ادامه این دیدار، آقای دکتر امین رستمی، دبیر اجرایی این جشنواره ضمن تشکر از همکاران سازمان مرکزی که میزبانی این جشنواره را به استان کرمان سپردند، خواستار همکاری دستگاههای اجرایی سطح استان در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره شد و ابراز امیدواری کرد این جشنواره فرصتی باشد برای اینکه دانشجویان بتوانند از نسیم عطرآگین قرآن بهره مند شوند.
همچنین آقای دکتر محمدی مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه پیام نور، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و افزود:دانشجویان در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در 35 رشته با هم به رقابت می پردازند.
در ادامه این مراسم حجت الااسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، کار اعضای این کمیته را ارزشمند، ماندگار و مفید توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این کمیته بتواند رسالت قرآنی خود را به خوبی انجام دهد.
ایشان در ادامه افزود:انسان اشرف مخلوقات است و اشرف بودن و برتری او به دلیل برخورداری از بعد روحی می باشد و این بعد زمانی برتری آن به مرحله ظهور می رسد که در مسیر الهی قرار گیرد و چنانچه از این مسیر منحرف شود،سبب سقوط انسان می شود.  
امام جمعه کرمان افزود:هرچه قرآن در جامعه ترویج پیدا کند، رسالت ذاتی ما در زمینه  رشد و پرورش انسانهایی با تفکر الهی، بیشتر محقق می شود و انسانی که قرار است اشرف مخلوقات باشد، باید اندیشه های ناب دینی را از قرآن و ائمه معصومین علیه السلام بیاموزد.
ایشان ادامه داد: مسابقات و جشنواره ها و رقابت های مثبت در امر آموزش، می تواند مسیری را فراهم آورد تا انسانها، هم اندیشه و هم عمل خود را الهی کنند و زندگی خود را بر مبنای قرآن شکل دهند و این جشنواره به دلیل برتر بودن رسالتش ، اشرف جشنواره ها است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: از اینکه این استان توفیق پیدا کرده میزبان این رویداد قرآنی باشد به تمامی مسئولان و عوامل اجرایی آن تبریک عرض می نمایم و از مسئولین دانشگاه پیام نور تشکر می نمایم که این فرصت را برای استان کرمان فراهم اوردند.
وی ابراز امیدواری کرد:به حول و قوه الهی  این جشنواره متفاوت با سایر جشنواره ها برگزار خواهد شد و امیدوارم آغازی باشد بر جریان ارزشمند، پویا و سرنوشت ساز، معنوی در دانشگاه پیام نور استان و انشاا... در سایر دانشگاهها نیز چنین جشنواره های رخ دهد و دانشجویان تحت تعلیم مفاهیم عمیق قرآن کریم قرار گیرند.
ایشان تاکید کرد:این کار ارزشمند به بهترین نحو انجام شود و برای این امر باید برنامه ریزی شود و فکر شود و از سایر دستگاههای دیگر استان کمک گرفته شود.






 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر