فرهنگی
1397/9/7 چهارشنبه
جشنواره تقدیر از دانشجویان برتر علمی ، فرهنگی و ورزشی استان برگزار شد.
سومین جشنواره تقدیر ازدانشجویان برتر علمی ، فرهنگی و ورزشی دانشگاه پیام نور استان کرمان، صبح امروز با حضور مسئولین ستادی و روسای مراکز و واحدها و یکصد دانشجوی برتر و به همت امور فرهنگی و دانشجویی استان برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان و رئیس دبیرخانه منطقه8 در این جشنواره، طی سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را ، تجلیل از دانشجویان برتر و ارج نهادن به مقام نخبگان جامعه دانست و گفت :فرد نخبه اگر چه به ظاهر، بستر  رشد و پیشرفت  خود را فراهم می کند ، اما در واقع نقش موثری در بالا بردن ظرفیت جامعه دارد و از این جنبه است که سرمایه گذاری برای نخبگان در واقع سرمایه گذاری برای ایجاد انگیزه و ایجاد باور در بین آحاد جامعه بوده و در نهایت به توسعه علمی و اقتصادی کشور کمک می نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان ادامه داد :در همین راستا این جشنواره در مرحله اول با انگیزه، تقدیر و تشکر از خود دانشجو و ایجاد دلگرمی برای تداوم یافتن فعایتهای وی و در مرحله بعد حرکت جامعه دانشگاهی به سمت پویایی و تحرک است .

ایشان تاکید کردند،توقع ما نیز از شما نخبگان این است که به مسئله مسئولیت پذیری خود در برابر جامعه و دانشگاه توجه ویژه داشته باشند و دَین خود را با معرفی توانمندی های دانشگاه ادا نموده تا به حول و قوه الهی، شاهد توسعه شاخص های کلان دانشگاه باشیم .

گفتنی است،حجه الااسلام و المسلمین محیا آبادی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان نیز بر ضرورت فرآیند تعلیم همراه با تربیت در دانشگاه تاکید کرد و با استناد به آیات کریمه قرآن گفت:حضرت آدم علیه السلام از این جهت مسجود ملائکه شد که خدای متعال اسماء الهی را به او آموخت و این خود تاکیدی بر اهمیت علم آموزی در تعالیم الهی است .

ایشان به لزوم تزکیه و تربیت دینی نسل جوان نیز تاکید کرد و گفت: خدای متعال در قرآن کریم پس از ده سوگند بزرگ ،رستگاری را از آن کسانی دانسته که تزکیه نفسه  نمایند و انتظار این است که شما جوانان نخبه در هر عرصه ای که فعالیت دارید به امر تزکیه و صفای باطنی خود نیز توجه داشته باشید تا در همه ابعاد زندگی رشد و پیشرفت نمایید .

لازم به ذکر است آقای دکتر رستمی مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام استان نیز در ابتدای این مراسم گزارشی از روند برگزاری جشنواره و نحوه انتخاب دانشجویان برتر، ارائه نمود و استان کرمان را دارای ظرفیت های بسیار زیاد در زمینه های علمی ، فرهنگی دانست و گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته امیدواریم شاهد شکوفایی روز افزون این پتانسیل ها باشیم.

 این مراسم با برنامه های شاد و متنوع نظیر اجرای موسیقی و تاتر همراه بود و درپایان از یکصد تن از برترین های عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی با اهدا تندیس نفیس تقدیر شد .



 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر