پژوهش
1398/7/18 پنجشنبه
افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه پیام نور در کرمان
نخستین مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه پیام نور کشور در کرمان به بهره برداری رسید

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مرکز با زیر بنای 1200 متر مربع و با حضور دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور، دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور در آیین افتتاح این مرکز رشد گفت: در این مرکز شتاب دهنده ها، شرکتهای استارتاپی، اولین مرکز رشد بانوان ایران و شرکتهای کارآفرینی تجمیع شدند و در فضای کار مشترک ایده های خود را در زمینه های اجتماعی، صنعتی و فرهنگی تبدیل به محصول و وارد بازار کار می نمایند.
زمانی افزود: در این مرکز  با جلوگیری از پراکنده کاری، مراکز رشدی که پیش از این با پارک علم و فناوری، دانشگاه پیام نور، استانداری و دانشگاه تحصیلات تکمیلی کار می کردند اکنون در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام نور در کنار هم جای گرفتند و از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه اولین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام نور کشور در کرمان ایجاد شده و قرار است این طرح در دیگر استانها نیز اجرا شود، تاکید کرد: با فضای ایجاد شده در این مرکز ایده ها تبدیل به محصول و سپس به بازار راه می یابند.
همچنین رئیس دانشگاه پیام نور همچنین در مصاحبه خود با خبرنگار خبر گزاری صدا و سیما گفت: بزودی یک میلیون دانش آموز مستعد برنامه نویسی برای حمایت زیر پوشش دانشگاه پیام نور می روند.
زمانی با بیان اینکه استفاده کودکان و دانش آموزان از برخی بازیهای رایانه ای که با مسائل فرهنگی ما در تضاد است یکی از دغدغه های خانواده ها شده گفت: دانشگاه پیام نور تلاش می کند دانش آموزان به جای اینکه وقت خود را صرف بازی بکنند با فکر خود بازی و انیمیشن تولید کنند.
وی افزود: اکنون به مربیان فراخوان داده شده تا آموزشهای لازم را در این زمینه ببینند و در مرحله بعد نیز به دانش آموزان فراخوان می دهیم و این دو قشر را به هم وصل می کنیم تا دانش آموزان در اوقات فراغت به کار کدنویسی و برنامه نویسی مشغول و در بین آنان استعدادها شناخته شوند و صنعت دیجیتال  در آینده رونق یابد.
در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فن آوری دانشگاه پیام نور در کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اقتصاد نفتی دیگر کارآیی برای کشور ندارد گفت: باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

پورابراهیمی افزود: اقتصاد دانش بنیان در حال به ثمر نشستن است و از آنجایی که استان کرمان ظرفیتهای کشاورزی، صنعتی و معدنی بالایی دارد اگر یک فضای علمی از این ظرفیتها حمایت کند می توان در این زمینه به تحولی چشمگیر دست یافت.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر