اخبار
1398/3/22 چهارشنبه
دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان خبر داد:
برگزاری 116000 نفر آزمون کاغذی و 50000 نفر آزمون الکترونیکی در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان کرمان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ،آقای دکتر محدثی زرندی رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان  از آغاز برگزاری امتحانات در29 مرکز و واحد استان خبر داد و گفت :آزمون ها به دو صورت الکترونیکی و کاغذی برگزارمیشود . 50000 نفر آزمون  الکترونیکی و 116000 نفر آزمون کاغذی در نیمسال جاری در مراکز و واحدهای استان خواهیم داشت .
رئیس دانشگاه پیام نوراستان کرمان  از اجرایی سازی دستورالعمل نظام مدیریت سبز وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور علاوه بر تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز،  جهت اجرایی شدن این نظام همواره پیشگام بوده و گسترش آزمون های آنلاین و  الکترونیکی طی سال های اخیر، اقدامی بزرگ و مثبت برای صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست است.
وی با عنوان اینکه آزمون های پایان نیمسال دوم 97- 98دانشگاه پیام نور از 18 خردادماه آغاز شده و 10 تیرماه پایان می یابد، افزود: با تمهیداتی که مرکز سنجش و آزمون در حوزه های آزمونی مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور اندیشیده است، در این نیمسال بیش از 30 درصد آزمون های استان کرمان  به شکل کاملا الکترونیکی برگزار می شود.
وی با عنوان اینکه در آزمون الکترونیکی، دانشجو این امکان را خواهد داشت که همزمان با پایان آزمون، نمره خود را دریافت کند، اظهار داشت: داﻧﺸﮕﺎه ﭘﻴﺎم ﻧﻮر ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ داﻧﺸﮕﺎه آزﻣﻮن ﻣﺤﻮر ﻛﺸﻮر، ﺧﺪﻣﺎت و ﻛﻠﻴﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎي آزﻣﻮﻧﻲ را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه و در اﺻﻄﻼح ﺑﺪون ﻛﺎﻏﺬ ﺑﺮﮔﺰار می ﻜﻨﺪ و اﻣﺮوز در ﺟﺎﻳﻲ اﻳﺴﺘﺎده اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻬﺎ ﻧﻔﺮ آزﻣﻮن را ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ و در ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺳﻄﺢ اﻣﻨﻴﺖ و ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺳﻮاﻻت و در ﻋﻴﻦ ﺣﺎل ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﻳﻲ  از رﺿﺎﻳت ﻤﻨﺪي آزﻣﻮن دﻫﻨﺪﮔﺎن، ﺑﺮﮔﺰار ﻛﺮده اﺳﺖ.
دکتر محدثی، حذف کامل کاغذ و نجات جنگل ها و حفظ محیط زیست را از مهم ترین مزایای آزمون الکترونیکی دانست و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه پیام نور بتواند با تامین زیرساخت های لازم در آینده ای نزدیک تمام آزمون های خود را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir