برگزیده ها
1397/11/14 یکشنبه
تشریح دستاوردهای دانشگاه پیام نور استان کرمان در چهل سالگی انقلاب
دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش عالی در کشور و تحقق عدالت آموزشی که از اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، نقش بسزایی داشته است.
آقای دکتر علیرضا محدثی زرندی، رئیس دبیرخانه منطقه 8 و ریاست دانشگاه پیام نور استان کرمان، با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان کرمان در سال 1368 تأسیس و شروع به پذیرش دانشجو کرد، گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 6 مرکز و 23 واحد دانشگاهی در نقاط مختلف استان است که با این تعداد 23.2 درصد از سهم مؤسسات آموزش عالی استان کرمان را شامل می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان عنوان کرد: تاکنون تعداد 50 هزار و 526 نفر دانشجو موفق به فراغت از تحصیل از دانشگاه پیام نور استان شده‌اند، لذا این دانشگاه تاکنون نقش بسزایی در تأمین نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز جامعه ایفا کرده است.
محدثی افزود: در حال حاضر آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه 21 هزار و 582 نفر است که این تعداد دانشجو 15% دانشجویان دانشگاه‌های استان را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های پیام نور کشور از نظر جمعیت دانشجویی، رتبه هشتم را دارد و حدود 4.5% دانشجویان پیام نور کشور، در دانشگاه پیام نور استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر تعداد 153 عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت در دانشگاه‌های پیام نور استان مشغول فعالیت آموزشی و پژوهشی هستند، ضمن اینکه بالغ بر 1000 مدرس مدعو نیز برای ارائه دروس ترمی و رفع نیازهای آموزشی با این دانشگاه همکاری دارند.
محدثی افزود: دانشگاه پیام نور استان کرمان در مقطع کارشناسی 55 رشته در 350 رشته‌محل، در مقطع کارشناسی ارشد 9 رشته در 38 رشته‌محل و در مقطع دکترا یک‌ رشته‌محل دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در طول 30 سال فعالیت دانشگاه پیام نور استان کرمان فضاهای فیزیکی زیادی در مراکز این دانشگاه به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: در این دانشگاه حدود 32 هزار مترمربع فضای آموزشی، 18 هزار مترمربع فضای اداری و 7 هزار و 500 مترمربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی افتتاح شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان تصریح کرد: نگاهی به برخی آمارها و شاخص‌های مهم در حوزه پژوهش در دانشگاه پیام نور استان کرمان نشان می‌دهد که سهم این دانشگاه در حوزه پژوهش قابل‌توجه بوده است؛ رشد کیفی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مهم‌ترین دستاورد دانشگاه پیام نور استان کرمان است.
محدثی افزود: از جمله دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور کرمان می‌توان به 456 طرح پژوهشی، 66 کتاب تألیفی، 986 مقاله نمایه‌شده در پایگاه‌های معتبر، یک هزار و 343 مقاله منتشرشده در کنفرانس‌ها و مجامع علمی، 22 اختراع و برگزاری 8 همایش ملی اشاره کرد.
وی عنوان کرد: برای رشد کیفی دانشگاه پیام نور استان کرمان اقدامات خوبی اعم از تکمیل و بازنگری کتب و منابع درسی به‌عنوان بزرگترین شبکه کتب دانشگاهی کشور، اصلاح هرم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، تولید منابع و محتوای الکترونیکی آموزشی و... انجام‌شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان تصریح کرد: حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم از طریق ایجاد زیرساخت‌های کارآفرینی و ارتباط با صنعت، توجه به فرایند تولید علم کاربردی و اقتصاد دانش‌بنیان از طریق راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری و برگزاری استارت‌آپ های مختلف از دیگر کارهای انجام‌شده در دانشگاه پیام نور استان کرمان است.
محدثی بیان کرد: در سال جاری 32 درصد از آزمون‌های دانشگاه پیام نور استان کرمان به‌صورت کاملاً الکترونیکی و بدون کاغذ برگزارشده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه پیام نور منابع درسی به‌صورت خودآموز طراحی شده‌اند، برای برخی دروس محتوای الکترونیکی تهیه می‌شود. لذا برای دروس تئوری، تشکیل کلاس فقط به‌صورت رفع اشکال فردی و گروهی خواهد بود که توسط اساتید مجرب این دانشگاه انجام می‌شود؛ به همین دلیل نسبت تعداد دانشجو به اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه پیام نور، بالاتر از سایر دانشگاه‌های معمولی است.


 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir