برگزیده ها
1398/2/21 شنبه
دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا:
سیستم آموزش دانشگاه پیام نور انعطاف پذیر و منحصر به فرد است و امکان تحصیل طیف وسیعی از داوطلبین تحصیلات عالی در این دانشگاه وجود دارد.
به گزارش ایرنا ، علیرضا محدثی روز شنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان با وی ضمن اشاره به اینکه ایرنا یکی از مراجع رسمی و قابل اعتماد است خواستار ارتباط بیشتر این رسانه با بدنه دانشگاه شد.
وی با اشاره به کارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در حال انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای کشور است و در استان کرمان نیز این تفاهم نامه در قالب مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه منعقد خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به اینکه در قالب دوره های آموزشی آزاد مهارت هایی به دانشجویان داده می شود ، گفت: پیام نور استان در برگزاری آموزش های مهارت آزاد جزو رده های سوم و چهارم کشور قرار دارد.
محدثی بیان داشت: به دنبال تقویت مراکز رشد دانشگاه هستیم و طی 2 ماه آینده مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان کرمان به ساختمان جدید منتقل می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای دانشگاه پیام نور ایجاد مراکز رشد در فضاهای خالی است گفت: دانشگاه پیام نور کرمان در حوزه استارت آپ ها یکی از دانشگاه های پیشرو و موفق بوده و برگزاری استارت آپ های بعد در حال برنامه ریزی است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان بیان داشت: در گذشته نیاز کشور به سمت آموزش عالی بود اما در حال حاضر دانشگاه ظرفیت مازاد خود را به سمت حوزه های کارآفرینی پیش می برد.
محدثی از وجود17 هزار دانشجوی فعال در مراکز دانشگاهی پیام نور استان کرمان خبرداد و گفت: استان کرمان جزو استان های پرجمعیت از لحاظ تعداد دانشجو است که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان به 50 رشته و گرایش کارشناسی این واحد دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در سطح استان دارای 29 مرکز واحد و بزرگترین شبکه دانشگاهی در کل استان است.
محدثی با بیان اینکه در برخی از مناطق جنوب استان کرمان دانشگاه پیام نور تنها نماینده آموزش عالی در سطح کشور است افزود: پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می شود و طی سال های اخیر آموزش ها در دانشگاه پیام نور الکترونیکی و نیمه حضوری ارائه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور از تمامی امکانات و تکنولوژی های نوین برای آموزش استفاده می کند خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین منابع درسی دانشگاهی را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با بیان اینکه تمام دروس دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی ارائه می شود گفت: انعطاف پذیری سیستم پیام نور منحصر به فرد است و دانشجویان به راحتی می توانند از واحدی به واحد دیگر مهمان و یا جابجا شوند و دانشگاه به راحتی این ساز و کار را فراهم کرده است.
محدثی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه پیام نور برگزاری امتحانات جامع و متمرکز به صورت الکترونیکی است افزود: در حال حاضر در مرکز استان کرمان 130 امتحان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان حذف کامل کاغذ در فرآیند آزمون ها را یکی از رویکردهای دانشگاه پیام نور عنوان و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 37 درصد از قبول شدگان مقطع کارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان در این دیدار رویکرد ایرنا را نشاط و امید در فضای جامعه دانست و افزود: همراه با انعکاس فعالیت های عمرانی دستگاه های اجرایی اقدامات و فعالیت های علمی نیز هم باید به جامعه اطلاع رسانی شود.
بهنام احمدی بر ارتباط بیشتر دانشگاه ها با رسانه ها تاکید کرد و برای انعکاس و بیان هر چه بیشتر موفقیت های علمی آموزشی دانشگاه پیام نور اعلام آمادگی کرد.
















 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir