اخبار
1397/6/18 یکشنبه
برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این مراسم معنوی شرکت کنندگان از مراکز و واحدهای استان در رشته های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و اذان به رقابت پرداختند و در پایان با حضور ریاست استان و مدیران ستاد از راه یافتگان به مرحله کشوری تقدیر شد .

آقای دکتر علیرضا محدثی زرندی رئیس دبیرخانه منطقه 8 دانشگاه و ریاست دانشگاه پیام نور استان کرمان در مراسم اختتامیه این مسابقات ضمن تبریک به دانشجویان راه یافته به این مرحله، قرآن کریم را معجزه جاوید نبی مکرم اسلام خواند و عمل کردن به دستورات ناب این کتاب الهی را وسیله سعادت مندی بشریت امروز و به ویژه نسل جوان عنوان کرد.

ایشان به معجزات علمی قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد : مسائلی مانند کرویت زمین، باروری ابرها، مسئله زوجیت گیاهان و ده ها مسئله علمی دیگر که امروزه برای بشر وجود آنها ثابت و قطعی گردیده، از معجزات علمی این کتاب الهی است و اندیشمندان و دانشمندان جهان در مقالات متعدد به این مسائل تصریح نموده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان، در بخش دیگری از سخنان خود به معجزات عددی موجود در این کتاب الهی هم اشاره نمود و گفت: کلمات لیل و نهار به تعداد مساوی در قرآن آمده و کلمه شهر به معنای ماه نیز 12 بار به عداد ماههای سال در قران ذکر گردیده و این بخش دیگری از اعجاز این کتاب الهی است .

علیرضا محدثی ادامه داد :آنچه در ارتباط با قرآن مهمتر از حفظ و قرائت قرآن است مسئله تدبر در آیات این کتاب الهی است و تدبر در این کتاب الهی است که می تواند زمینه عمل به آن و سعادتمندی بشریت را فراهم آورد .

در ابتدای این مراسم آقای مهدی طبرسی مدیر امور فرهنگی و دانشجویی استان در سخنانی گزارشی از روند برگزاری این مسابقات ارائه کرد و از کمک های خیرین گرانقدر در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تقدیر نمود. 


تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir