اخبار
1397/11/14 یکشنبه
برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه کارکنان دانشگاه
کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای توسط حجه الاسلام و المسلمین پور محی آبادی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان کرمان ارائه گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این کارگاه ویژه کارکنان اداری در ستاد استان و هم زمان به صورت ویدئوکنفرانس برای مراکز و واحدهای دانشگاه پخش گردید.
حجه الاسلام پور محیا آبادی، گفت:تغییر باورها با رفتار عملی شکل می گیرد و سخنرانی و خطابه تاثیر ناچیزی در تغییر باور های افراد دارد و لذا والدین، اساتید، نهاد های فرهنگی و همه کسانی که به نوعی کار تعلیم و تربیت در جامعه انجام می دهند، باید رفتارهای عملی مناسب داشته باشند، همانگونه که سیره پیامبر اسلام و ائمه طاهرین ما اینچنین بوده است.
ایشان به ارتباطات چهارگانه انسان اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط انسان با خدای متعال، ارتباط با هم نوع، ارتباط با خود و ارتباط با طبیعت، چهار محور ارتباطی انسان می باشد که باید هر فردی در هر یک از این ارتباطات وظیفه خودر را بداند و عمل مناسب آنرا داشته باشد.
ایشان از اخلاص، توکل، ذکر و ادب به عنوان چهار رکن اصلی ارتباط با خدای متعال یاد کرد و گفت:اگر این موضوعات در وجود انسان نهادینه شود ارتباط واقعی و حقیقی با خالق هستی به زیبایی شکل می گیرد و سبب رشد و تکامل انسان می گردد.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان ادامه داد: معرفت نفس، تقوا، تزکیه و جهاد از مهترین محور های ارتباط هر شخص با خویش هستند که باید هر فردی در ارتباط با نفس خویش به این جنبه ها توجه ویژه نماید و با مشارطه، مراقبه و محاسبه سبب تعالی روحی خویش را فراهم نماید.
حجه الااسلام پور محی آبادی ارباط با هم نوع را از دیگر جنبه های ارتباطی هر شخصی دانست و گفت:ارتباط هر فرد با همکار، والدین، فرزندان و همسر در  این قسمت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و باید همواره در ارتباط با دیگان صداقت، همدردی، حسن ظن و رازداری رعایت گردد و قوانین و مقررات سازمانی نیز به گونه ای باشد که مدافع اخلاق باشد.
گفتنی است این کارگاه با همت امور اداری استان و در راستای تقویت آموزش های ضمن خدمت به همکاران اداری برگزار گردید.



 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir