مراکز و واحدها
1397/1/27 دوشنبه
استقبال گسترده بانوان شهر راین از کلاس های پته دوزی دانشگاه پیام نور

.

دانشگاه پیام نور واحد راین  در راستای کارآفرینی و توانمند سازی بانوان خانه دار و در راستای گسترش آموزش های آزاد دانشگاه ، اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش پته دوزی نمود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تعداد یکصد نفر از دانشجویان و بانوان شهر راین در این کلاسها که در دو نوبت برگزار می شوند شرکت می کنند .

این گزارش می افزاید، سرکار خانم دکتر سیدی از اساتید برجسته صنایع دستی کشور و صاحب تالیف در زمینه پته دوزی، در این کلاسها تدریس می نمایند و شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان که حامی مالی این دوره های آموزشی است، تولیدات و پته دوزی های شرکت کنندگان در این کلاسها را خریداری می نماید  و هیچ گونه نگرانی از عدم فروش تولیدات پته  وجود ندارد و همین امر سبب دلگرمی شرکت کنندگان شده است.

لازم به ذکر است آقای عباسپور بخشدار راین ضمن بازدید از این کلاسها ، از سرکار خانم افخمی رئیس واحد راین  و کارکنان خدوم آن  به دلیل پیگیری برگزاری این دوره های کارآفرینی تقدیر و تشکر کرد .

گفتنی است، پته دوزی یکی از زیباترین و قدیمی ترین سوزن دوزیهای سنتی ایران است که در تاریخ گذشته فرهنگی کرمان ریشه عمیقی دارد . پارچه پته دوزی دارای ظرافت و زیبائی خاصی است که از سوزن دوزیهای ظریف پوشیده شده است و عمده محصولات پته که به شکل دوخته شده می توان تهیه کرد شامل : جلد قرآن، جانماز، انواع تابلوهای تزئینی، رومیزی (کوچک و میز ناهارخوری و عسلی)، روتختی، متکا، روپشتی،پرده، زیرلیوانی، زیر بشقابی، جای دستمال کاغذی و…می باشند .




 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر