اخبار
1395/12/7 شنبه
به همت بسیج اساتید و مرکز هم اندیشی دانشگاه پیام نور استان کرمان در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) ، نشست هم اندیشی با موضوع نقش آفرینی اسوه فاطمی در حیات معنوی انسان برگزار گردید.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، حجه الاسلام افاضاتی مدرس حوزه و دانشگاه در جمع دانشگاهیان پیام نور ضمن تسلیت شهادت بانوی دوعالم ، با اشاره به سوره مبارکه کوثر ، حضرت فاطمه زهرا(س) را خیر کثیر خواند و گفت خداند متعال در آن زمان که دشمنان رسول اکرم را ابتر می خواندند با عنایت حضرت زهرا (س) به ایشان، دشمنان رسول الله را ابتر نامیدند .

وی دختر پیامبر عظیم شان اسلام را بهترین و والاترین الگوی مردم معرفی کرد و با اسنتاد به آیات و روایت این موضوع را به اثبات رساند.

مدیر مدرسه عالی امام مهدی کرمان ضمن قرائت آیه 7 و 8 سوره مبارکه انسان گفت این آیه در شان حضرت زهرا(س) نازل شده و خداوند متعال در این ایات به خلوص ایشان شهادت داده اند.

حاج آقا افاضاتی به نقل از امام صادق (ع) گفت ، 9 نام برای حضرت زهرا یاد شده است که از میان آن ها فاطمه به معنای مبری از هرآلودگی و ناپاکی برگزیده شده چراکه  از پیامبر اکرم (ص) نیز روایت شده است " به دختر من فاطمه گویید چراکه فاطمه از آتش بری است".

وی ادامه داد خصوصیت پاکی ایشان بود که اداره خداوند بر آن قرار داده شد که نسل ائمه اطهار که هادی مردم به سوی مسیر مسقیم اند از هرگونه آلودگی و خطا پاک و مبرا هستند، از ایشان باشد و حدیث شریف کساء و یا آیه 73 سوره مبارکه انبیاء مهر تاییدی بر این مسئله است .

حجه الاسلام افاضاتی با بیان صفات بارزی چون قناعت، تسلیم و رضا بودن ، بخشش، توجه ویژه به مقام لایزال الهی و .... حضرت فاطمه زهرا را بهترین الگوی بشریت دانست و گفت در روایتی از امام زمان (عج) آمده است که بهترین الگوی من دختر رسول الله است.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر