اخبار
1395/9/20 شنبه
رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درمراسم روز دانشجو در پیام نور مر کز کرمان :ماهواریی را تا شش ماه آینده پرتاب می کنیم که جهان را حیرت زده وشگفت زده خواد کرد/ ماهنوز توان دفاعی خود را نشان نداده ایم واگر بفهمندحیرت زده می شوند

.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درمراسم روز دانشجو در پیام نور مر کز کرمان

ماهواریی را  تا شش ماه آینده پرتاب می کنیم که جهان را حیرت زده وشگفت زده خواد کرد/ ماهنوز توان دفاعی خود را نشان نداده ایم واگر بفهمندحیرت زده می شوند

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس،با اشاره به پیشرفته های هسته ای کشور مان افزود: ما تا شش ماه آینده ماهواریی را پرتاب می کنیم که جهان را حیرت زده وشگفت زده خواد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مر کز کرمان محمد مهدی زاهدی صبح امروز در مراسم روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به اشاره به شهادت دانشجویان در 16 آذر سال 1332 اظهار داشت: 16آذر نماد یک درک ،بصیرت وجریان زنده وجاوید دانشجویی در حوزه آینده نگری وآینده نگاری سیاسی است.

دکترزاهدی  با بیان اینکه امرورز برخی افراد در کشور آمریکا را نجات دهنده خود می دانند افزود: در 63 سال پیش ،ماهیت آمریکا توسط دانشجویان مشخص شدودر روز 16آذر دانشجویان موضوع استکبار ستیزی را به رخ رژیم منحوص پهلوی وجهانیان کشیدند.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس افزود : بسیاری از افراد در گذشته نمی دانستند که ایستادگی ، مقاومت وشهادت دانشجویان در 16آذر 1332،امروز به عنوان یک تفکر حاکم بر تمام جریانات انقلابی سراسر جهان می شود.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی  بابیان اینکه امروزدرجاهایی  از کشور روز 16آذر را جشن گرفته وبه پایکوبی پرداختند ، افزود: ،ما به جنبش دانشجویی افتخار می کنیم که این جنبش دانشجویی ایران پیشتاز نهادینه کردن تفکر استکبار ستیزی در دنیابودند.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس افزود : 16 آذر زوز جشن وپایکوبی نیست این روز نماد بصیرت وآرمان خواهی دانشجو است واز افتخارات است که دانشجو در این روز مقاومت خلق کرده ومتاسفم از کسانی که در 16 آذر پایکوبی کردند.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی افزود : در جنگ جهانی دوم وقبل از آن تفکراتی مانند کمونیست ولیبرالیسم مقابل هم بودند ولی در جنگ جهانی با هم متحد شدند ، اما این جنبش دانشجویی ما بود که آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ واستکبار شناخت.

دکتر زاهدی با بیان اینکه دانشجو نیاز به شادی دارد ولی نه در روز 16 آذر افزود : 16 آذر روز علمداری دانشجو در مبارزه با استکبار ستیزی وآزادی خواهی است واین جریان بایدبرای دانشجویان امروز تحلیل شود.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس افزود: در 16 آذر دانشجو در صجنه استکبار ستیزی حضور پیدا کرد ودست در دست رهبری امام راحل قرار داد وبصیرت افزایی کردند وجریان متدین وانقلابی را در دانشگاه راه انداختند وتوانستند 22 بهمن را رقم بزنند.

وی افزود: در 16 آذر باید تحلیل بکنیم که که در 13 آبان دانشجو لانه جاسوسی آمریکا را شناختند وآن را فتح کردند وپیشتاز درک وبصیرت انقلابی بودند.

دکتر زاهدی  با اشاره به افتخارات جنبش دانشجویی در قبل بعد از انقلاب ودردفاع مقدس افزود: در جنگ دانشجویان 18 تا 22 سال کشور ما جنگ را مدیریت کردند.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطعه های آمریکا بر علیه کشورمان افزود: آمریکا از همان روز اول انقلاب وجنگ کشور ما را تحریم کرد حتی در جنگ ما سیم خاردار نداشتیم این جوانان ودانشجویان ما بودند که رفتند در صنایع دفاعی کشور ودنیا را غافل گیر کردند.

ماهنوز توان دفاعی خود را نشان نداده ایم واگر بفهمندحیرت زده می شوند

وی با اشاره به اینکه آمریکا می گوید،گزینه نظامی را روز میز داریم ،افزود: «دروغ می گوید» و ماهنوز توان دفاعی خود را نشان نداده ایم واگر بفهمندحیرت زده می شوند،وگزینه روی میز آمریکا غلط زیادی است.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی  افزود: در سال 84 ما ماهواره مصباح ساخته شد وکشورهای دوست ما حتی حاضر نشدند در پرتاب این ماهواره به ما کمک کنندوجوانان ما تلاش کردن ودستگاه ماهواره بر را ساختند.

وی افزود :در بحث هسته ایی جوانان زیر 30سال ودر راس آنها شهیدان هسته ایی بودند که دنیا را شگفت زده کردند.

ما تا شش ماه آینده ماهواریی را پرتاب می کنیم که جهان را حیرت زده وشگفت زده خواد کرد

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پیشرفته های هسته ای کشور مان افزود: ما تا شش ماه آینده ماهواریی را پرتاب می کنیم که جهان را حیرت زده وشگفت زده خواد کردو ماباید در 16 آذر باید اینها را به رخ جهانیان بکشانیم واین افتخارات  دانشجویا ن وجوانان کشور را تحلیل بکنیم.

امروز نظام اسلامی قدرت برتر نظامی وسیاسی در منطقه است .

دکترزاهدی افزود: آمریکا با تمام توان وارد صحنه شده که به نظام اسلامی ضربه بزند وکشوری که روزی نمی توانست سیم خاردار تولید کند ، امروز نظام اسلامی قدرت برتر نظامی وسیاسی در منطقه است .

کشور ما امروز امن ترین کشور دنیا است.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس افزود: علی رغم تحریم ما در کشورهای اطراف ما جنگ ایجاد کرند ولی کشور ما امروز امن ترین کشور دنیا است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان وآمریکا بر علیه کشورمان افزود : آمریکا به دنبال استحاله دانشجویان ما در زمینه سیاسی ، علمی وفرهنگی است وبه دنبالپاک کردن  استکبار ستیزی از ذهن دانشجویان ما است وجوانان ما معجزه کردندو جریان مقاومت را ایجاد کردندوهمین تفکر بسیجی بود که در سوریه عراق ویمن ونیجریه و... آمریکا را زمین گیر کرده است.

جریان نفوذ را جدی بگیریم

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با اشاره به جریان نفوذافزود: جریان نفوذ در بین کسانی که توانایی کار مثبت را دارند مانند ، جریان فرهنگی ، سیاسی ، نخبگی سرمایه گذاری کرده اند وافراد زیادی را در کشورهای مختلف از جمله اسرائیل آموزش داده اند و.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی  با اشاره اشتغالزایی جوانان ودانشجویان در آینده  و مشکلات کشور افزود: امروز دانشجوباید امید نشاط واقعی  داشته باشد ودانشجویی که فارغ التحصیل می شود نباید نگران شغل خود باشد و مامجلس ودولت بایدبا بر نامه ریزی در دست هم بدهیم واز توان جوان فارغ التحصیل با بصیرت استفاده بهینه را داشته باشیم .

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز بایدنشاط وامید واقعی را به دانشجو بدهیم افزود:در بر نامه ششم توسعه برنامه ریزی های در جهت رفع مشکلات جوانان  دیده شده که حمایت دولت را می طلبد ومجلس در قانون گذاری وظیفه خود را انجام داده وقوانین را مصوب کرده دولت باید پاسخگو باشدو سرمایه گذاری در حوزهای مختلف انجام بدهد که جوان  در آینده مشکل خاصی نداشته باشد .

زاهدی با اشاره به جنگ های سوریه وعرق افزود: در قرن بیستم آمریکا وبرخی از کشورهای اروپایی اجلاس را تشکیل دادند وتصمیم گرفتند که پایه های جمهوری اسلامی را در خاورمیانه نابود کنند .القاعده ، داعش وجنگ دین علیه دین را ایجاد کردند وبرخی کوردلان دورن کشور می گویند سوریه وعرق به ما چه ربط دارند ونمی دانند که جنگ اسلام علیه  اسلام را برای نابودی نظام اسلامی درست کرده اند.

وی با اشاره به رهبری حکیمانه امام خامنه ایی افزود:امروز رهبر نظام اسلامی توطعه های دشمنان را در تمام زمینه ها ، حتی جنگیدن در سوریه وعراق را ،درک کردند وسردار بزرگ سلیمانی طراحی عملیاتها را برعهده گرفت وامروز خار چشم دشمنان از جمله اسرائیل ، آمریکا وآل سعود است.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس افزود: ما امروز به جوانان دانشجو افتخار می کنیم وباید خودمان را خادم جریان وجنبش دانشجویی بدانیم وما باید بدانیم ودر 16 آدر باید بگوییم که اقتدار امروز کشور مدیون شما جوانان دانشجو است.

 

در این مراسم از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه پیام نور مر کز کرمان با حضور دکتر زاهدی ، نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی ورئیس کمیسیون تحقیقات مجلس تجلیل شد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر