اخبار
1395/12/1 یکشنبه
نشست هم اندیشی با موضوع تحلیل و بررسی اندیشه ها و مطالبات رهبر انقلاب اسلامی

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ آقای جمشیدیان دردومین نشست تحلیل و بررسی اندیشه و مطالبات رهبری بصورت ویدئوکنفرانس کشوری و با هت بسیج اساتید و مرکز هم اندیشی استان در محل تالار عاشورا و با حضور اساتید،اعضای علمی وکارمندان دانشگاه پیام نور کرمان  برگزار شد  ، با بیان این نکته که  آشنایی با مطالبات و تحقق بخشی آن در تمام زمینه ها حائز اهمیت است گفت شناخت جایگاههای مطالبات رهبری، اجرایی شدن آن ها را به دنبال خواهد داشت. وی افزود نوع و جنس مطالبات ایشان به استناد آیات و روایات می باشد.

دکتر جعفری مردم سالاری دینی را یکی از مطالبات رهبری دانست و روش حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر آرمان خواهی واقع نگرانه عنوان کرد. 

وی ضمن طرح این مسئله که ،چگونه می شود هم آرمانی فکر کرد و هم واقع گرایانه گفت به نظر می رسد وقتی سخن از مطالبات مقام معظم رهبری داریم نکته ای به ذهن می آید معمولا مسئولان در رده ای هستند که بیشتر محافطه کارند تا اینکه مطالبه و ایده جدید ایجاد کنند اما در سطح عالی حاکم اسلامی از همه بیشتر مطالبه گراست.

وی ادامه داد نکته اصلی این مطالبه گری ،مطالبه مردم است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری ؛دانشجو، جوان و مردم باید پرسشگر و مطالبه گر باشند

دکتر جعفری، مبانی مطالبه گری رهبر انقلاب اسلامی ایران، ایجاد جاذبه های بین المللی که نتیجه ان تاثیر و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین الملی ملی در کنار بین المللی ، افزایش مطالبات حضور در انتخابات، مشارکت مردمی در سازندگی، گسترش تفکر اسلامی  ، ایجاد گرایش عمیق به اهل بیت ، خوش بین ساختن ملتهای مختلف نسبت به اسلام ، بسیج مردمی در عرصه های مختلف،  مشارکت مردم در بحث اقتصاد به ویژه در بخش خصوصی و مشارکت مردمی در صحنه های مختلف فرهنگی را نام برد.

این جلسه با طرح پرسش حاضرین و گرفتن پاسخ به پایان رسید.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر