اخبار
1396/3/27 شنبه
گزارش عملکرد دانشگاه در حوزه محیط زیست

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در اسفند ماه گذشته بیش از 5000 اصله نهال در مراکز و واحد های استان غرس گردیده است. این نهال ها شامل انواع درختان غیر مثمر  نظیر گونه های مختلف سرو و کاج ، زبان گنجشک ،کانی کارپوس و... و همچنین درختان مثمر شامل انواع مرکبات ، زیتون ،بادام ،گردو ، خرمالو ، نخل و... بوده اند .گفتنی با توجه به گستردگی و تنوع آب و هوایی واحد های دانشگاهی پیام نور در استان ، پتاسیل بالایی برای کاشت انوع درختان وجود دارد که چشم انداز بسیار روشنی  هم به لحاظ زیبایی فضای فیزیکی و هم به لحاظ استفاده حداکثری از امکانات دانشگاه در راستای درآمد زایی متصور است .

تکمیل گلخانه های مراکز سیرجان ،بم و رفسنجان که به همت بخش خصوصی صورت پذیرفته است از دیگر اقدامات قابل توجه در این عرصه است که ضمن ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و توسعه رشته های مرتبط ،امکان پرورش گیاهان و میوه های منحصر به فرد مانند گوجه سیاه و ... را فراهم آورده و دانشگاه پیام نور را به عنوان یک مرکز علمی پیشرو در گیاهان گلخانه ای مطرح نموده است .

اجرای طرح های درخت کاری و گل کاری به شیوه طرح باغ ارم در واحد منوجان و  حفر چاه در چندین مرکز و واحد و استفاده از روشهای نوین آبیاری در آنها از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این بخش بوده است .





 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر