اخبار
1396/8/7 یکشنبه
خانم دکتر معین الدینی : دانشگاه پیام نور یک دانشگاه پیشرو در عرصه فرهنگی هم هست

.

گردهم آیی مسئولین فرهنگی مراکز و واحد های استان کرمان  با حضور خانم دکتر معین الدینی رئیس این استان برگزار شد. در این گرد هم آیی، خانم دکتر معین الدینی  ضمن عرض خوشامد و خیر مقدم، از زحمات مسئولین فرهنگی مراکز و واحد ها تقدیر کرد و انان را پیشگامان اصلی فرهنگ دانشگاه و به تبع آن جامعه دانست و گفت :دانشگاه پیام نور به لحاظ شرایط بومی گزینی یک دانشگاه پیشرو در عرصه فرهنگی هم هست و تحصیل در کنار خانواده عامل بازدارنده بسیار  مناسبی در برابر مخاطرات فرهنگی امروز است  و این مزیتی است که مختص دانشگاه پیام نور است ایشان تلاش در عرصه فرهنگی را یک جهاد فی سبیل ا... خواندند و آنرا سبب افتخاری عظیم برای مسئولان فرهنگی دانستند .

در ادامعه این مراسم کارگاه سواد رسانه ای با حضور دکتر جلالی رییس سازمان فضای مجازی سراج استان کرمان برگزار شد و ایشان ضمن تبیین راهکارهای صحیح استفاده از فضای مجازی گفت امروز سه نوع نگاه تهدید انگارانه ، ولنگارانه و واقع بینانه به فضای مجازی وجود دارد ، اما واقعیت این است که فضای مجازی دو برابر فرصت است تا تهدید. ایشان ضمن بیان راهکارهای صحیح استفاده از این فضا به بیان تهدیدات آن پرداخت  و آسیب های ناشی از انرا به ویژه برای کودکان و نوجوانان بیان نمود.

دکتر جلالی ادامه داد : افراد باید بدانند که برای جلو گیری از آسیب های ناشی از فضای مجازی،  هویت شخصی خو را در فضای مجازی منتشر نکنند و به ضرورت از آن استفاده نمایند و با  سیستمی که اطلاعات شخصی روی آن دارند به شبکه ناامن متصل نشوند.  ایشان تکمیل شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت برای کشور دانستند و گفتند: هر روز تاخیر در  راه اندازی آن را برای کشور خسارتی عظیم به دنبال دارد.

رحمان جلالی در بخش دیگری از سخنان خود ابتکار و کار تشکیلاتی را دو عنصر اصلی کار فرهنگی دانستند و در تبیین عنصر اول استفاده از ابزار هنر را بهترین وسیله برای پیشبرد اهداف فرهنگی ذکر کردند و گفتند با هنر می شود القاء غیر مستقیم در مخاطب ایجاد کرد و این شیوه ای است که متاسفانه بسیار کم به کار گرفته می شود و عامل عدم موفقیت بسیاری از برنانه های فرهنگی القائات مستقیم بسیاری از این برنامه ها است  .

 ایشان کار گروهی و تشکیلاتی را ضامن پیشبرد یک طرح  فرهنگی عنوان کرد و گفت در این زمینه هم  درکشور موازی کاری بسیاری وجود دارد و متاسفانه هنوز کار جمعی و گروهی در عرصه فرهنگ چندان نمودی در کشور ندارد و همین امر سبب سردرگمی مخاطبان و به نتیجه مطلوب نرسیدن  این طرح هاست .

در ادامه این گردهم هم آیی آقای طبرسی مدیر فرهنگی و دانشجویی استان نیز با اشاره به کاهش بودجه در بخش فرهنگی گفت: کمی بودجه برای یک مسئول فرهنگی بن بست نیست و باید با  استفاده بهینه و کمک گیری از پتانسیل خیرین ،جرات اقدام داشت و کارها را پیش برد.  در ادامه این مراسم  مسئولین فرهنگی مراکز و واحد ها نظرات خود را پیرامون مسایل مختلف بیان نمودند .





 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر