اخبار
1395/10/8 چهارشنبه
نشست علمی و هم اندیشی “اقتصاد مقاومتی، الگوی اسلامی – ایرانی” با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان کرمان بصورت ویدئوکنفرانس کشوری برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دومین نشست علمی و هم اندیشی اقتصاد مقاومتی با موضوعاقتصاد مقاومتی، الگوی اسلامی – ایرانی و با حضور ریاست ، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمان بصورت ویدئوکنفرانس کشوری در تالارعاشورای این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در ابتدا ضمن تمایز دو کلمه مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت مقاومت و ترمیم در مقابل شوک معنی مقاومت اقتصادی است در حالی که اقتصاد مقاومتی علاوه بر دربرداشتن مقاومت اقتصادی ،جهت گیری مقاومتی رانیز شامل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش بینی کرد: در صورتی که ما اصول اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از ظرفیت های داخلی کشور به طور بهینه بهره برداری کنیم، می توانیم طی دو تا سه دهه آینده نه تنها عقب ماندگی خود را جبران کنیم، بلکه ایران را به سطح ۱۰ کشور قدرتمند دنیا برسانیم.

وی در ادامه ، نیروهای انسانی و نخبه ، موقعیت خوب جغرافیایی، منابع طبیعی چون آب و خاک و انرژی ، صنعت گردشگری را از جمله ظرفیت های بالای اقتصاد ایران نام برد و به تشریح و تبین هریک و ارتباط این مفاهیم با اقتصاد مقاومتی پرداخت.

 دکتر رستمی ابوسعیدی نیز در ادامه به اقدامات دانشگاه پیام نور در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

لازم بذکر است بررسی و تبیین راهکارهای علمی اقتصاد مقاومتی بر اساس آموزه های دینی، بررسی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها، بررسی نقش دانشگاه و اقتصاد دانش بنیان در عملی شدن اقتصاد مقاومتی، بررسی موانع و مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی بر اساس اقدام و عمل از مهمترین محورهای این نشست بود.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر مصباحی مقدم برگزار شد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر