اخبار
1395/9/14 یکشنبه
همایش آوای زندگی باهدف حمایت وحضور کودکان دیابتی وباهمکاری بیمارستان افضلی پور دردانشگاه پیام نورمرکزکرمان برگزارشد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نورمرکز کرمان در این همایش دکترمحمودفرهادیان رئیس دانشگاه پیام نورمرکز کرمان اظهار داشت:دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه بومی تعریف شده است وبه نوعی یک دانشگاه مردمی است.

دکتر فرهادیان با اشاره به اهداف دانشگاه پیام نور افزود: همگانی کردن آموزش عالی و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه وارتباط بیشتر ونزدیکتر با بدنه اجتماع از اهداف دانشگاه پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز کرمان گفت:فراهم آوردن امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی برای علاقه مندان، به ویژه در مناطق محروم، ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل افرادی که در نظام آموزشی متعارف به سادگی  امکان‏پذیر نیست،ایجاد زمینه مساعد برای ارتقای دائمی و به هنگام کردن سطح دانش نیروهای کارآمد جامعه از اهداف دیگر دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: یکی از راههای رسیدن به این اهداف استفاده از پتانسیل کانونها وانجمن های علمی فرهنگی دانشجویی است که در زمینه ارتباط به سازمانهای دیگر وجامعه می توانندمفید باشندو

دکتر فرهادیان گفت: یکی از کانونهای بسیار فعال دانشگاه پیام نورمر کز کرمان ،کانون خیریه باران این دانشگاه است ،که در زمینه فعالیت های عام المنفه ،با همکاری دانشگاه علوم پزشکی وبیمارستان مرحوم افضلی پور گامهای مهمی برای حمایت از کودکان سرطانی ودیابتی برداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نورمرکز کرمان با اشاره به فعالیت های کانون خیریه باران گفت: بازدید دوره ایی از بخش سرطان وبخش دیابت کودکان در بیمارستان افضلی پور ، راه اندازی بازارچه های متعدد خیریه در داخل وخارج از دانشگاه وانجام دوره های آموزشی از جمله آموزش وپیشگیری از دیابت در کودکان از فعایت های این کانون است.

همچنین در این همایش دکتر علیرضا محدثی معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به این اینکه بیماری دیابت یک بیماری شایع است گفت:اصلاح شیوه وسبک زندگی وارتقای سطح فرهنگ عمومی می تواند از بیماری دیابت همچنین کاهش هزینه های درمانی جلوگیری نماید.

معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان بابیان اینکه  مشارکت در حل معضلات اجتماعی از اهداف دانشگاه پیام نور است،افزود: این دانشگاه در زمینه ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه با همکاری نهادها گام های خوبی برداشته است.

دکتر محدثی خاطر نشان کرد:دانشگاه پیام نور مرکز کرمان با داشتن بیش از 6هزار دانشجو ودرمراکز وواحدهای استان 25 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که می تواند یک ظرفیتی برای آموزش جامعه هدف و ارتقاء ،آگاهی سطح فرهنگ عمومی در کشور باشند

معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان تصریح کرد :این ظرفیت عظیم دانشجویی پیام نور استان می تواند در زمینه آموزش و واطلاع رسانی پیشگیری از معضلات وبیماریها کمک شایانی به جامعه داشته باشد.

همچنین دراین همایش دکترالهام ملکی پزشک بخش دیابت بیمارستان افضلی پور نیز توضیحاتی در زمینه درمان وپیشگیری از دیابت ارائه کردند.

گفتنی است: در این همایش از پرستاران بخش دیابت بیمارستان افضلی پورکرمان تجلیل شد.





 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر